Gå til innhold

dere som gir grøt

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan gjør dere det i forhold til melken. gir dere før eller etter? i såfall hvorlenge før eller etter?

litt grøn på dette området. de skal jo ha litt melk og i og med at min drikker litt lite melk så vil jeg jo ikke gjøre noe feil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har akkurat begynt med grøt for ro dager siden. Jenta er nå 5 måneder og vi har gjort det slik de to dagene. Ammer som vannlig rundt kl. 6 og igjen rundt kl. 11:00. Så har hun fått 3-4 barneskjer med grøt ca. 11:30, så ikke rett etter amming med likevel har hun spist den melken hun skal ha. Hun har likevel spiste den bittelille grøtporsjonen med stor appetit - tror hun like det :-) Skal fortsette å øke mengden på dette måltidet til vi når full porsjon.

Skrevet

Av og til fikk gutten min først grøt,så en skvett melk om han årket.Noen ganger før grøten fikk han en skvett.Dem får veske i seg igjennom grøten,så viss dem ikke vil ha melk,så trenger dem ikke det.Da kan du gi melk en stund etterpå/senere.

Skrevet

kan man gi vann til gròten da? Saan helt i begynnelsen? Eller er det best at de faar slukket tòrsten med melk fòr eller etterpaa?

Skrevet

7.00 mme..11.00 grøt 15.00mme19.00.mme:)

Skrevet

Vi fikk beskjed av helsesøster om å gi melk til grøten som drikke.. Han blir jo tørst når han spiser, så vi skulle gi mellk ved siden av, eller rett etterpå..

Skrevet

I begynnelsen ammet jeg han først og så fikk han smaksprøve på grøt rett etterpå. Etterhvert ammet jeg litt først, så spiste han grøt og så ammet jeg etterpå igjen til han ikke ville ha mer. Når han begynte å spise større posjoner med grøt ammet jeg kun etterpå og når han stort sett ikke ville ha melk etterpå sluttet jeg å amme etter grøten, ga kun vann til grøten. Vi begynte med grøt når mini var 6mnd, hadde vi begynt tidligere, hadde jeg nok fortsatt lengre å amme før jeg ga grøt.

Skrevet

Jeg ammer først og gir grøt rett etter på. Til middag tilbys også vann.

Tilbyr også vann mellom måltidene, her er det varmt.

Hvis man ammer og ønsker å opprettholde melkeproduksjonen anbefales det at man ammer før grøt, ikke etter.

Gutten min er 7 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...