Grateful mom Skrevet 1. juni 2008 #1 Skrevet 1. juni 2008 Hei! Jeg er helt ny i dette gamet. Har lagt merke til at jenta mi har begynt å bli litt rød i valkene ved lysken og litt her og der. Er det da tid for å prøve potetmel? Hvor mye skal jeg evt bruke? Skal jeg bare drysse litt over eller "smøre" det inn? Tips og erfaringer, mottas med takk!
Mamsen og lillegutt Skrevet 1. juni 2008 #2 Skrevet 1. juni 2008 leste overskriften din,og var klar for å forklare deg hvordan man brukte potetmel i matlaging.... Har dessverre ikke noe svar til deg på det du lurte på
Grateful mom Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. juni 2008 Hehe, skjønner at det kanskje burde vært spesifisert litt mer.. Men takk for velviljen!
Gjest Rebel & frøken ledning Skrevet 1. juni 2008 #4 Skrevet 1. juni 2008 Jeg bare drysser på og smører det litt inn=) Er du dead-head?
Bebés'ilvousplâit Skrevet 1. juni 2008 #5 Skrevet 1. juni 2008 Jeg pleier å ha en pakke stående på badet hele tiden og potetmel er virkelig et godt og trygt alternativ til å lege begynnende sårhet i hudfoldene. Det jeg gjør er at jeg tar litt potetmel med hånden og bare klapper det på det røde området (greit å ha bleien under kanskje, så det ikke kommer på håndkleet). Så får det virke til neste bleieskift, hvor det da vaskes av og eventuelt påføres på nytt.. Ikke noe hokus pokus :-)
Gjest Skrevet 1. juni 2008 #6 Skrevet 1. juni 2008 Jeg bruker potetmel i valkene på halsen og under haken. Vasker og tørker først. Tar på godt med potetmel med fingrene men børster alt bort igjen så det ikke klumper seg og irriterer huden mer. Huden blir da tørr og myk. I valkene i lysken har jeg brukt potetmel feks om morgen og smurt med zinksalve, for å beskytte huden, ved vanlig bleieskift.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå