Gå til innhold

Gule flekker på fortenna ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den lille i huset er 2 år, og jeg har akkurat lagt merke til at hun har gule flekker på fortenna, både oppe og nede. Noen som har noen ide om hva dette kan være ? Ser ikke helt for meg at jeg kan ta henne med til tannlegen...sitter jo ikke i ro 1 sek. engang...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Småen drikker nok for mye kaffe :-)

Ring kommunetannlegen og spør, de tar ungen inn hvis de synes det er viktig, og de tar jo inn ungene fra tre år, så de kan nok dette med unger med mark i rumpa :-)

Skrevet

Sønnen min har også fått det, her er det pga Penicillin. Han gikk på Penicillin 3 ganger i vinter. Ikke mye pent, men er visst bare jeg som ser det.

Har hørt at noen barn får gule flekker på tennene, og at det ikke betyr dårlig tannstell. Mener å ha hørt at det gjør at tennene er sterkere (huff, husker ikke helt hvordan det var)

Så lenge du vet at barnet ditt får bra med tannstell, så.....

Skrevet

hehe, ja, skal kutte ut kaffen til henne ja ;o)

Takk for svar, skal ta en tlfn til tannlegen å forhøre meg.

Pusser tenna godt hver kveld og hver morgen før barnehagen. Drikker vann som tørstedrikk og spiser ikke mye sukkerhodlig mat, så tror og håper ikke det skal være noe i veien med tannstellet nei.

HI

Skrevet

Hun har ikke falt og slått dem litt da? Kan fort skje uten videre dramatikk.

Skrevet

Antibiotika kan gi flekker. Samme kan høy feber når barna er små.

Skrevet

hmmm...du sier noe. Har vært en del knall og fall den siste tiden, så det er absolutt en mulig forklaring...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...