Gå til innhold

Minsten har forstuet ankelen tror jeg.. =(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jobbet i kveld så ikke fått sett på foten enda.. Men mannen sa at mini klarte en stund etterpå og gå så vidt det var på den.., men haltet mye... Jeg vet ikke hvor hoven den var.. Han ligger og sover nå.., men ser jo i morgen hvordan den ser ut.. Har han vondt for og gå i morgen så drar vi ned til legen.. Men skal vi dra ned til legen bare han halter litt i morgen eller drøye og se??

Hva gjør de eventuelt?? Hvordan se om det kanskje kan være et lite brekt ben?? Man kan jo forsåvidt gå såvidt på benet om det bare er et lite ben som er brukket også..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter jeg... Han er forresten 2.5 år ..

Skrevet

Er han veldig hoven og blå og har veldig vondt må han nok i rtg.

Da er det mulig brudd.

Men er han litt hoven og ikke så smerteprega så er det nok en vrikka ankel... Så se ham an i morra ang lege-

Lite å gjøre med annet enn å ha på en støttebandasje og forsøke så godt dere kan å holde ham av foten.. (ikke lett!!)

Skrevet

Ta han med til legen i mårra hvis han halter eller foten er hoven. Så får legen vurdere om han trenger røntgen, eneste måten å vurdere om det er brudd eller ikke.

Lykke til og god bedring til han!

Skrevet

Ja jeg har jo ikke fått sett hvordan foten ser ut enda.. Må se i morgen når han våkner.. Men mannen sa at han hadde våknet flere ganger isted når han skulle legge seg.. Og han hadde ikke gått ut av sengen en eneste gang.. Bare gråt i sengen.. Vanligvis så hopper han ut av sengen hele tiden.. Så han har nok litt vondt..

Skrevet

Det er beste og sjekke opp!. Min gutt var på samme alder som din da han brakk armen. Han brukte den som vanlig, men gråt vist vi tok han i armen. Det gikk oss en uke før vi tok han til legen. Men armen hans var ikke hoven eller blå. Og på røntgen viste det to brudd. Det var litt flaut. Men ikke enkelt når han lekte og brukte armen normalt. Men vi fikk vite at små barn ofte får noe de kaller green stick brudd. Bena til barna våre er så elastiske. Det er som å knekke en gren om våren, du klarer ikke å få den rett av. Derfor kan de ofte bruke armen eller bene "normalt" men at de har litt vondt og kanskje lærer seg hvordan de skal unngå å få vondt.

Skrevet

Ja jeg vet at man kan knekke småben uten at det er kjempe kjempe vondt.. jeg brakk selv et ben ved den kulen i ankelen når jeg gikk på barneskolen.. Jeg gikk heller ikke til legen med en gang.. for var jo ikke så hoven og jeg klarte med litt øvelse og gå på benet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...