Gjest Skrevet 1. juni 2008 #1 Skrevet 1. juni 2008 Baby på 5,5 uke har lagt til puppen i hele dag. Han vil ikke ha smokk og ga han flaske med mme, men etter 40 mg dyttet han flasketuten ut med tunga.. Så roet han seg, men våknet opp igjen like etter. Nå ammer jeg han.. Noen som har erfaring med dette..?
ruffen Skrevet 1. juni 2008 #2 Skrevet 1. juni 2008 Er det varmt der du bor? Kanskje han er varm og tørst, eller muligens økedøgn. Men hvis han våkner ca en halv time etter du har lagt han, så kan det også være ørevondt. Men da hylgriner de som regel.
Gjest Skrevet 1. juni 2008 #3 Skrevet 1. juni 2008 Ja er varmt, bor i Oslo, men har hatt på lite klær og hatt fin kroppstemperatur. Ikke ørevondt tror jeg, har hatt på tynn lue hele tiden for å hindre trekk. Roer seg når han får drikke, sovner, men når han skal rape så våkner han til igjen. Da gir han signal om at han ønsker mer å drikke, men bare kosedrikker og sovner..Og våkner når jeg flytter på han, igjen..! Merkelig hvis det er sånn økedøgn er?
maja1983 Skrevet 1. juni 2008 #4 Skrevet 1. juni 2008 min gutt er 4 uker og har holdt på sånn i natt og i dag.. jeg lurte fælt på dette også. det ser ut til at var tørst av varmen. jeg lar han bare drikke så mye mm han vil. mulig det er det samme med din. morsmelken fungere også som tørstedrikke for de små. prøv å sørg for at det er passe kjølig der han sover og du kan prøve å gi han litt vann etter du har ammet. det fungerte på min.
Gjest Skrevet 1. juni 2008 #5 Skrevet 1. juni 2008 Hm.. ja, det skal jeg prøve! Skal koke opp vannet først, men hvilken temperatur skal det da være?
Gjest Skrevet 1. juni 2008 #6 Skrevet 1. juni 2008 Blir egentlig ikke anbefalt å gi vann til småtasser som ammer. Mm dekker væskebehovet. Men alle må jo gjøre som de syns best. Min mini kan også godt være sånn på kvelden og har du nok melk nå på kvelden er det jo bare å la han die i vei! Kan jo være kosen han er ute etter også. Bruker han smokk? Hjelper hos oss...
Gjest Skrevet 1. juni 2008 #7 Skrevet 1. juni 2008 Ja, bruker smokk men hjelper ikke.. Han vil ikke ha den.. Lurer på om jeg har for lite melk, men det har jo gått fint de andre dagene, så merkelig.. I går sov han f. eks fra ca. 23.45 og så ville han ha drikke igjen 03.50.. så sov vi videre etter amming og bleieskift (tar ca. 1 time fordi han generelt drikker sakte). Vanskelig med disse små.. er det kos, tørst eller sulten, vondt noe sted etc. som er problemet..?
Gjest Skrevet 1. juni 2008 #8 Skrevet 1. juni 2008 Jeg får mye mindre melk på kvelden, og prinsen spiser ofte ca 10 x i døgnet og nå de siste dagene ca 12, ant pga av varmen har jeg tenkt. Pumper det ene brystet på natten, hvis ikke jeg er for trøtt=), og gir litt ekstra flaske med mm på kvelden hvis han tømmer begge brystene og ikke roer seg. Håper Ibrahim roer seg så mammaen får sove =D
Lykke X 4 Skrevet 1. juni 2008 #9 Skrevet 1. juni 2008 Høres ut som du selv trenger å stresse litt ned Prøv å slappe av. Babyene merker på oss om vi er slitne, og babyene kan også være slitne om kveldene, noe som kan resultere i at de vil henge i puppen hele tiden. Prøve med litt sukkervann? Hvis han har vondt i magen kan dette virkelig hjelpe. Sukkervann har smertelindrende effekt på spedbarn, ikke bare på de som har kollikk. Hentet her fra din baby: Sukkervann hjelper for de fleste! Av Helsesøster Anne Britt Orset Sukkervann har vist seg å ha god effekt på kolikkbarn. Det høres kanskje rart ut, men sukkervann har en smertestillende effekt. Dette er det forsket på, og det viser seg å ha god effekt på de fleste. Ikke at det fjerner alle smertene, men det reduserer skriketiden. Sukkervann virker fordi det frigjør endorfiner i kroppen ( kroppens eget morfin). Ved å gi barnet sukkervann under skriketoktene, kan du altså dempe smertene litt. Sukkervann lages ved å koke opp 1 dl. vann med 1 -2 ss. sukker. Når blandingen blir lunken, lar du barnet sutte i seg 2 ml. direkte fra en sprøyte eller teskje. 2 ml. sukkervann tilsvarer ca. 1/2¨teskje. Du skal bare gi sukkervannet når barnet har smerter, og bruke 1-2 minutter på å gi det Effekten kommer etter 5-10 minutter. Man bør ikke gi mer sukkervann enn det hver gang. Behandlingen kan heller gjentas. Restene av det sukkervannet du kokte, kan du oppbevare i kjøleskap. Men sukkervann er god grobunn for bakterier, og må derfor ikke oppbevares mer enn ett døgn før man kaster det.
Lykke X 4 Skrevet 1. juni 2008 #10 Skrevet 1. juni 2008 Og så vil jeg anbefale deg på det varmeste å lese dette: http://www.babyverden.no/templates/Article____12123.aspx
Gjest Skrevet 2. juni 2008 #11 Skrevet 2. juni 2008 Takk for svar! Mange råd, får prøve oss litt frem og. Nå har vi sovet godt i over 3 timer og han virker rolig, så nå er det drikke og sove igjen )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå