Gå til innhold

Hmm hvordan gjøre dette??

Anbefalte innlegg

Skrevet

No står stellebordet/kommoden til lillegutten klart.

Med fire stooore skuffer.

Gullets sin ankomst er i midten av juli. så begynner gjøre klart.

MEN..

HVordan i alle dager skal jeg sortere tøyet??

har masse forskjellig tøy i fra størrelse 50 til 68.

Hvordan gjør dere det og hvordan ville dere gjort det i mitt tilfelle?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg først sorterte tøyet tok jeg det i størrelsenr rekkefølge, men så vasket jeg tøyet, å noe krympet kraftig, til trass at jeg fulgte vaskerådene som sto på, så nå har jeg det hengendes i en ny rekkefølge fra minst til størst på rekke å rad :)

Skrevet

Jeg har sortert sånn nogenlunde etter størrelse - hva med å ha f.eks. det i str. 50-56 i to skuffer og så det litt større i to, så kan du dele i bodyer/undertøy og nattøy i den ene skuffen og bukser/gensre/sparkebukser samt sokker og luer og smådill i den andre? Rot blir det uansett, men da er det LITT enklere å finne fram i alle fall... Ellers vil jeg vel etterhvert finne en alternativ plass å ha det som er for stort (og selvsagt etterhvert det som blir for smått) sånn at det som ligger i kommoden til enhver tid er de klærne som passer, det vil jo forenkle ting litt. Men foreløpig har vi alt samlet, inntil vi ser hvor stor hun er :)

Skrevet

Jeg har lagt fram det jeg har i str 50-56, det har de to forrige begynt med. Det er jo en liten stund til de går inn i 62 og 68, så det blir bare rot om alt ligger sammen. Gubbene skal jo også kle på, og de er jo ofte ikke så våkne på det området ;-) så da kan det bli endel merkelig påkledning... Har dyneposer fra JYSK som jeg oppbevarer de klærne som ikke passer ennå/de har vokst ifra. En pose for hver størrelse.

Lykke til!

Skrevet

oja, har du det hengende du. jeg har mange sånne svæære skuffet.. sku kanskje delte de opp litt

Skrevet

Eg har 50-56 i ein kasse....62 i ein,68 i ein, 74 i ein osv....så legg eg i skuffer alt etter kva ungen bruker...eg kjøper kasser på europris...

Det synst eg er veldig greitt...då har eg kontroll på det---samme gjere eg med vinterkler som er for små osv...

Skrevet

hmmm,..,.

tror kanskje eg skal følge rådet om å legge etter størrelser... jeg kan hvertfall bare begynner me det. 50-56 i en skuff, 62 og så 68...

jeg hadde faktisk tenkt å elgge etter type uansett størrelse men er vell lettere på denne måten ;=)

takk for svar jenter! no begynner nedtellingen..

Skrevet

Vel sokker å sånt er lite vanskelige å henge opp, men kjøpte fine kurver på skeidar, flettekurver, 4 for 199kr en stor, en middels og to små, hvite med små dyr på, for alle småting, smokker å bleier å sånt får jeg også plass med...

Skrevet

Har hørt at størrelsene ikke alltid er "like", altså bør man måle plaggene mot hverandre og legge de etter faktisk størrelse, ikke nødvendigvis tallet på lappen. Så det har nå jeg tenkt å gjøre.

Skrevet

ja det tenke eg ikke på;) det er jo et poeng.. finnes jo stoore 56 og ganske små 62...

gu så mye å tenke på:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...