Gå til innhold

Trass . vil ikke legge seg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en gutt på 2,5 år som er litt trassen for tiden. han har gått over til vanlig seng og vil at vi skal ligge der sammen med han til han sovner. vi har gjort det til å begynne med.. men fant ut etterhvert at det kunne vi ikke fortsette med.. vi kunn eligge der opp til par timer før han sovnet og fikk lite ut av kvelden. så nå har vo kortet inn på sovingen på dagen og sluttet å legge oss med han.

Men har er jo så sta.. han skal ikke legge seg , hyl skriker og gråter. går ut og jeg går innmed han igjen. han kaster kosen pg smokken og da tok jeg den å gikk. og da skriker han hvertfall. valgte etter noen min og gå ned med kosen og smokken. la han i senga og sa det var natta.. nok en gang! etter å ha holdt på sånn i 2 timer. så gikk jeg opp, tok ned grinda nede. og han sto der og gråt og gråt ... mens jeg satt oppe. jeg var lei så jeg gadd ikke å gå ned. etter litt begynte han å roe seg. og nå har han sovnet. men her sitter jeg med så dårlig samvittighet etter å ha kjeftet og vært så streng.

men hva skal jeg gjøre? Bruke hele kvelden på å legge meg med han...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her lagde vi en ordning med at i stedet for at jeg (sur og sint) måtte bære en hylende toåring i seng gang etter gang, vel vitende om at jeg kom til å høre lyden av fotsåler som slo i gulvet før jeg hadde kommet meg ut av døra igjen, så skulle poden ligge og vente på at mamma skulle komme og kose litt.

Den første gangen sa jeg "vent, mamma kommer snart", gikk ut, gikk inn med en gang, og roste masse, ga ham en stor klem, og gjentok. Veldig kort ventetid den første kvelden, men litt lenger for hver gang. Det ble en lek. Han smilte og syns det var morsomt. Den første kvelden var jeg inne 30 ganger. Den andre kvelden bare tre! Nå er jeg som regel innom en gang eller to, men mange kvelder ikke i det hele tatt.

Etter dette er det sjelden vi har problemer, jeg sier bare at vil han ha kos, må han gå og legge seg, så kommer jeg snart. Og han skjønner som regel at det er det lureste. Han måtte ha vokseseng ved 18mnds alder, da kom han seg ut av sprinkelsenga.

Skrevet

hmmm...for et smart tips det var!

Det skal jeg prøve og huske om jeg får leggeproblemer engang...bank i bordet, ikke enda heldigvis ;-)

Skrevet

Overgangen fra sprinkelseng til vanlig seng for mini gikk forsåvidt ganske greit, men de gangene det ikke gikk greit tok jeg rett og slett og monterte reisesenga på rommet hans og la han oppi der.

Husker en gang jeg holdt på i 2 timer og legge han. Skulle ikke vise han at jeg var sint eller noe. Gikk rolig inn og la han, uten å si noe til han. Dette skulle visst funke etter det ekspertene sier. Men ikke snakk om, han lo og syns det var sååååå morsomt...så etter 2 timer eksploderte jeg og hentet reisesenga...=) Hehe...

Skrevet

samme her.. han ler så godt når jeg kommer... noen ganger klarer jeg nesten ikke å holde meg jeg heller... hehe .. ja , det kan jo være en ide., at jeg legger han oppi der hvis han ikke klarer å ligge i vanlig seng.. for det tror jeg han blir veldig lei seg for da han er veldig glad i den nye senga si..

men istad tok jeg kosen og smokken som "straff" siden han bare surra og ikke lå i senga ... beholdt det i 5-10 min... virket som det hjalp for han roet seg mer da jeg kom ned igjen med det ... vet ikke helt hva som er riktig jeg..

jeg blir hvertfall veldig uttålmodig etter å ha holdt på sånn en stund..

Skrevet

Du, sover han på dagen fremdeles? VI kuttet dagsøvnen. Hun sover nå 10+ timer på natt, mest i helgene. Legger seg 8, stort sett. Da går leggingen kjapt, og ja, vi legger oss ned med henne, det er så kooos så. Lese bok, si natta, kose litt, zzzz

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...