Flo_Isak Skrevet 1. juni 2008 #1 Skrevet 1. juni 2008 Hei! Jeg reiser til Thailand om 1 mnd og 6 dager. Er det noen som har vært der før. Hvilke steder er verdt å besøke.? Vi har bestemt oss for 3 dager i Bangkok og 8 på Koh Samui. Ellers tar vi det på sparket. Lurer også på om noen vet hva slags vaksiner man trenger før man skal reise?
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 1. juni 2008 #2 Skrevet 1. juni 2008 Shang mae (om det skrives slik veit jeg ikke) er det hvertfall kjempe billig, sånn typisk shopping sted.. Phiphi er jo kjempe fint, vi sov i sånne bungalow ting som stod nede på stranda. Krabi er verdt og dra til (får kjøpt kjempe billige kjoler som er sydd etter dine mål der). Og phuket så klart :-) Jeg tok vell sprøyter for hepatitt, tok vell for alle de forskjellige typene også om jeg ikke tar feil tok jeg vell noe for gullfeber eller hva søren det heter?! Sikkert helt feil men mener jeg tok en sprøye for noe som har med gull og gjøre i navnet :-P Også kjøpte vi malaria tab i norge, men dette pga vi skulle inn i flyktning leirer o.l... Var vell bare en vaksine vi var NØDT og ta men jeg tok alt jeg kunne ta for var livredd for og få noe sykdommer mens vi var der.. Men vi reiste jo rundt i flykningleirer og barnehjem i 2 uker før vi dro videre til phiphi, krabi og phuket da så kan være derfor vi måtte ta den vaksinen vi tok...
C,Augustgutt08&en liten til Skrevet 1. juni 2008 #3 Skrevet 1. juni 2008 Koh Samui er topp Din heldiggris! Chaweng er litt party og Lamai litt roligere, kun 15 min kjøretur imellom. Koh Tao og Koh Chang er andre steder jeg kan anbefale. 2-3 dager i bangkok holder. Du trenger gyldige vaksiner mot difteri, stivkrampe, polio og hepatitt A. (Noen velger også å ta mot hepatitt B, får også en felles vaksine for disse to) Dette kan du ta på de fleste helsestasjoner ellers anbefaler jeg reiseklinikken om du bor i nærheten av Oslo. Vil anbefale deg å få tatt vaksinene så fort som mulig, lurt med 8 uker før du skal reise. Men du kan bli vaksinert i siste liten, ferdigvaksinert senest 2 uker før avreise. God tur Veldig misunnelig!
mamarama og lille banan Skrevet 1. juni 2008 #4 Skrevet 1. juni 2008 det spørs hva du vil se jeg har vært litt rundt omkring i landet. senest i krabi som var et paradis for de badeglade. utrolig vakkert, og spesielt landskap på grunn av de særformede øyene. drar dere til krabi må dere reise ut i skjærgården på loffing med longtailbåt. chicken og tub island anbefales veldig! vakreste stedet jeg har vært i mitt liv...en utflukt til phi phi-øyene anbefales også. hvis dere har lyst til å oppleve noe annet enn bading og soling anbefaler jeg chiang mai i nord. det er visstnok den nest største byen i thailand, men den har knappe 200 000 innbyggere. byen er ikke så turistifisert, og prisene er noe lavere. dessuten er det et godt utgangspunkt hvis en vil dra på jungelsafari eller hiking i fjellene rundt. siden dere skal reise på denne tiden, må dere påregne at det blir en del regn, fordi det er monsuntid nå. det er også veldig varmt og fuktig. det anbefales litt forskjellig, men pass på å få hepatitt-vaksine (gjerne både a og . det anbefales også å ta polio, difteri og stivkrampesprøyte. du kan eventuelt også ta en drikkevaksine (dukoral) som kan forebygge turistdiare. men denne er ganske dyr. i enkelte områder kan det være aktuelt med malariatabletter, men det er spesielt hvis du reiser utenfor charterstedene. hvis dere reise til eksempelvis chiang mai-provinsen og skal ut i "bushen" kan det være lurt med malaria-tabletter. husk at disse kan ha visse bivirkninger som diare og lignende. et eks. på malaria-tabletter er malarone. jeg har brukt disse uten å få bivirkninger, men andre i reisefølget ble dårlige av de. de regnes likevel som en av malaria-tablettene som har minst bivirkninger.
Flo_Isak Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. juni 2008 Dytt** Flere som har steder å anbefale?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå