Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror det er forvarm og for lyst for junior.

Han har det mørkt på rommet, men ser jo solen før han legger seg.

Jeg har ikke slitt med legging før, men kan ikke ha han skrikene i 2 timer.

Jeg klarer å roe han på rommet, men han blir gira og begynner å leke.

Går jeg ut så er det en hysterisk gråt

Jeg blir gal

Det ødelegger desverre hele familie forholdet og det etter 2 dager.

Det betyr jo ikke at det er bare denne leggingen som er problemet, men jeg er gravid og når mannen min klikker pga leggeproblemer så blir jeg helt knust.

Det som river meg mest er hva jeg kan gjøre for ham han er 22 mndr og jeg har virkelig aldri hatt det sånn at jeg må sitte her å høre på hysterisk gråt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg pleier å gjøre følgende med lillewirre f.eks etter en sykdomsperiode, eller når klokken ble flyttet.

jeg legger henne, synger natta sang, romsterer litt ( trekker for gardiner og legger litt tøy i skapet), stryker henne over kinnet og sier god natt. Går ut av rommet og har døren på gløtt. Hun ser meg ikke. Så står jeg utenfor og venter. Dersom hun gråter teller jeg til 30 før jeg går inn, legger henne ned og gir henne smukk og bamse, sier god natt med vennlig stemme før jeg går ut igjen. Gråter hun fortsatt er det å telle til 40, ny runde inn på rommet, legger ned, sier god natt og går ut. Gråter hun ennå teller jeg til 50. Jeg har sjelden måtte telle til 60, men jeg sier at 60 er maks uansett hvor mange ganger jeg må gjøre det. Det tar som regel tre kvelder før det er ro ved første legging.

Her er vinduet på vid gap og hun sover i singletbody uten dynen over seg.

Skrevet

Jeg sliter med akkurat det samme som deg nå. Jenta mi har alltid lagt seg kl.7 og sovnet med en gang. Men nå for et par uker begynte hun med at hun ikke vil legge seg .. Hun gråter og gråter... Og det ender med at hun sovner i senga vår etter et par timer...

Jeg trenger også noen tips !

Skrevet

Mitt problem er at soving i vår seng ikke er mulig fr ham, han klarer aldri å finne roen på armen med mindre det er intens vugging.

Jeg går nå inn til ham men han blir jo enda mer hysteriskfor hver gang jeg er inne

Å ååååå jeg blir så lei meg

Skrevet

Alternativ 2: slukk lyset på rommet og sett deg en halv meter fra sengen, med ansiktet i profil slik at han ser deg og vet at du er i rommet. Sitt rolig og se ikke på ham uansett hvor sint og lei esg han blir. Han vil roe seg. Men du er nødt til å fullføre.

I morgen kveld flytter du deg litt nærmere døren, men fortsatt så han kan se deg. Ikke gi ham øyekontakt eller oppmerksomhet. Han er trygg nok ved å vite at du er hos ham. Osv osv til du sitter på utsiden av døren. Dette vil også ta noen kvelder, men det virker for min svigerinne har gjort det med sitt "lakenskrekk"barn etter å ha sett det på "supernanny" eller hva det heter.

Skrevet

Og ja, det stemmer at han nok blir mere hysterisk for hver gang du går inn til ham, men han vil tilslutt forstå at han ikke har noe annet valg enn å sove. Jeg VET det er tøft, sambo fikser ikke den prosessen, men hold ut i ett par kvelder til så skal du se at dere begge får belønning for strevet.

Skrevet

Takker for råd.

Viktigst for meg er at rådene ikke dreier seg om å la ham skrike, ja altså uten at jeg er der.

Jeg tok han nå opp i armene mine mot alle regler og han sovnet etter to strofer.Jeg føler at det er et tegn på at han er litt,"utrygg" eller hva jeg skal kalle det for han har alltid vært trygg med legging men nå har vi altså hatt mye annerledes dager + denne varmen

Jeg skal satse på en stolvariant i morgen kanskje, vi får se.

han sovnet en halvtime før i dag enn i går, så kanskje vi går riktig vei i alle fall

Skrevet

HEISANN.. jeg måtte rett og slett henge opp et sort pledd forran vinduet for at minsten skulle få sove når sola kom. han er 1 år og 5 mnd. vi har det sjikkelig mørkt på soverommet (nå ligger han på sitt eget) måtte ta tegnestifter i vindus rammene og henge opp pleddet med slik at det ble mørkt. på rommet er det ca. 17 grader, litt svalt. vi bare legger han ned med ei flaske varm melk. så går vi ut, han sovner uten et knyst.. ikke så bra å legge han med melk på flaska vet ! men venner han til på vann i disse dager..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...