Susan*lillegutt og mini* Skrevet 1. juni 2008 #1 Skrevet 1. juni 2008 hvilken konsekvenser skal storebror på 3år få når han bare trasser og ingenting hjelper,nytter ikke ta leker,det bryr han seg ikke om,og,kaster dem gjerne selv i søppelposen,føler at vi ikke når frem til han nå lengere,han er 3år og ikke noe hjelper,han kjører sitt eget løp,og hører ikke etter,og lillebror på 1år har begynt å herme,ikke bra!!! har prøvd det aller meste,men uten hell!!
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 1. juni 2008 #2 Skrevet 1. juni 2008 ... det er noe drit!!! klarer ikke huske hvordan vi kom gjennom de periodene egentlig, ingenting hjalp her heller! det bare plutselig ble bedre av en eller annen grunn. gått i periodevis her, og er heldigvis i en goood periode nå, men gruer meg til neste gang alt blir umulig igjen:( har ikke noe råd, faktisk.. sorry. bare at du må glede deg til det går over.. æsj, elendig råd. kanskje noen andre har noe bedre å komme med
Tingelingelate med to tomater Skrevet 1. juni 2008 #3 Skrevet 1. juni 2008 Når mini på 3 år gjør noe her som han ikke får lov til, så blir han sendt på rommet. Funker forsåvidt greit nok, men vi kan jo gjerne sende han mange ganger på rommet iløpet av en dag i de verste periodene.
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. juni 2008 men hva gjør dere når han fortsetter å komme ut av rommet hele tiden,og styrer så voldsomt og herjer,skriker og hyler?? har prøvd det også,prøvd å sette han i trappa for time-out,prøvd å sette han på en stol for time-out,men nytter ikke...
Tingelingelate med to tomater Skrevet 1. juni 2008 #5 Skrevet 1. juni 2008 Vet at det er skikkelig pedagogisk ukorrekt og jeg får sikkert pes nå. Men når han hyler og skriker og kommer ut av rommet hele tiden, så sender jeg han inn igjen og så står jeg på utsiden og holder døren igjen til han roer seg litt. Har ikke skjedd mange gangene, men har ingen andre ideer til hva som nytter. Såe, det gjør jeg...og jeg VET at det ikke er riktig, men når han er blitt så ille at han bare hyler og skriker så nytter ingenting annet...så da må han være på rommet til han roer seg ned.
PAVEEL Skrevet 1. juni 2008 #6 Skrevet 1. juni 2008 i know!!! men med feks time out så må dere bare bære han tilbake, tilbake tilbake tilbake tilbake tilbake....heeelt til han skjønner at han SKAL sitte der. kan hende dere må gjøre det 100 ganger første gangen, og kanskje de neste gangene også, men det blir bedre:) og det hjelper:) la han få tid til å forklare seg etterpå, og husk å fortell han tydelig hvorfor han skal sitte der:) lykke til:)
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 1. juni 2008 problemet herer at han IKKE roer seg,har prøvd det jeg også,og det får bare være så ukorekt det bare vil,er ikke noe fan av at alt skal gå etter boka slavisk,ikke f.. om jeg gidder det altså,jeg gjør det jeg mener er rett,ferdig med det,hehe,og bryr meg ikke om hvordan andre gjør det. men et problem er også det at storebror skriker på seg astmaanfall,så kan ikke la han skriker og herje på seg et astma anfall,så kan ikke la han skrike og herje så mye som jeg vil.. =(
Gjest irismor Skrevet 1. juni 2008 #8 Skrevet 1. juni 2008 Stell deg ved siden av han og hyl like mye. Gir seg fort da.
Tingelingelate med to tomater Skrevet 1. juni 2008 #9 Skrevet 1. juni 2008 Oida, skriker på seg astma-anfall...da blir det jo straks verre ang hva som skal gjøres...hmm, må si jeg ikke har noen gode råd til deg da... Bra at du også tenker slik som jeg=) Godt å vite at jeg ikke er alene om det...hehe=)
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 1. juni 2008 har gitt opp time-out,vet ikke hvor mange ganger vi har ta han tilbake,tilbake,tilbake,men nytter ikke,og jeg forklare rolig til han hvorfor han sitter,der,men han er for oppspilt og eller for sint og sur til at han hører etter,og når han er ferdig,så forstår han hvorfor han har sittet der,de få gangen det funket,men så var rett ut og gjøre det samme på nytt..
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #11 Skrevet 1. juni 2008 nope,da hyler han bare enda mer..hehe,har prøvd deg også,lillebror blir redd han da,men storebror enten hyler mer,eller bare ler..
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #12 Skrevet 1. juni 2008 ja,for han er nok like sta som meg,gir seg ikke med det første og holder det gående til han ikke klarer å pste mer pga han hoster så mye,og da først klarer han kanskje å roe seg nok til å få medisin.. fader..er ikke lett med barn i trassen,som er like sta som meg selv..hehe=) ja,jeg bryr meg ikke hva andretenker,det er mine barn,jeg må da få lov til å oppdra dem selv,uten at bedrevitere skal henge over meg og si at alt jeg gjør er galt,og skal ikke gjøre sånn å sånn og ikke minst,sånn..hehe =)
Tingelingelate med to tomater Skrevet 1. juni 2008 #13 Skrevet 1. juni 2008 Hehe kjenner til den staheten gitt=) Mini er nokså sta han også, men det går heldigvis i perioder. I den ene uka kan alt gå på skinner og han er verdens beste gogutt, i neste uke kan alt være feil...men sånn er det og slik skal det være=) Trøsten er vel at det går over om 1 år eller 2? Hehe=)
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #14 Skrevet 1. juni 2008 1-2år..ja..nå er storebror 3år,kom i trassalderen da han var 1år,og blir bare verre og verre,samt lillebror på 1år er kommet i trassen han også,og ser jo alt storebror gjør og skal gjøre det samme.. nei,tror jeg kapitulerer,og lar pappan ta alt av oppdragelse,hehe =)) hadde vært noe det ja!! =P
Expat Skrevet 1. juni 2008 #15 Skrevet 1. juni 2008 Hei søte venn! Er det mulig at lille trassunge er blitt så mye bedre i helsa nå at han har energi til å ta'n helt ut? Ellers kan jeg jo si at vi har hatt en del trass her i huset for tiden også, det hjelper best å trasse like mye tilbake, med samme metoder. Jeg tramper i gulvet, roper villikke, og "griner" om det motsatte som det hun vil. Da synes hun det er morsomt og glemmer hva hun styrte med. Hun går rundt og ressonerer for seg selv for tiden, det er ganske søtt.
Expat Skrevet 1. juni 2008 #16 Skrevet 1. juni 2008 Og hvor mye åpnerspray og singulair får han nå da? Det kan kanskje påvirke?
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #17 Skrevet 1. juni 2008 han har slutta på singulair,hadde god effekt,men bi virkningene var ikke til å leve med,muskel og ledd smerter døgne rundt,mamman ble gal av å sto opp flere ganger opp natten å trøste en liten en som hadde kjempevondt,trodde j odet var voksesmerter helt til det begynte å gjøre vondt i fingrene også,da vi slutta ble han bedre med engang. nå er det seretide for alle penga,og funker som pokker =) ventolin får han ved anstregelse,forkjølelse og tetthet,så igår fikk han 2x2 doser ren ventolin på spray,og er det han skal ha,blir sliten av å løpe mye i finværet =) det kan være at det er helse som er bedre ja,for er som sagt fra da vi kom til voksentoppen,men da tok de jo også fra han seretide,og han fikk kun flutide delen,uten langtidsvirkende ventolin,og ble kraklilsk,så han måtte ha den ja,men kan være det..vet ikke..ikke tenkt over det... får bare prøve å rope og skrike like mye tilbake som han gjør..har prøvd før,men da hyler han bare mer...
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #18 Skrevet 1. juni 2008 å hei Expat ja =) hehe,går fort i svingene her ser du,glemmer helt av å si hei =)) lenge siden sist =)) går det bra med der? trives på hawaii? hvis dere enda er der?? kanskje jeg skulle legge bryllupsreisen dit og stikke innom på kaffe,hahaha =))
Expat Skrevet 1. juni 2008 #19 Skrevet 1. juni 2008 Heihei. Hehe, vi er i BERGEN! Ny jobb og greier. Ferdige på hawaii. Her har vi og kaffe Har gullet seretiden som er på disk eller på sånn drivgass-spray? Hva var det han var allergisk mot, for jeg oppdaget til min forbauselse at det er melk i seretiden som kommer som disk. Det er faktisk melk (laktose-monohydrat, eller bare laktose) i masse typer medisin. Jeg er allergisk mot melk, og er blitt mye bedre etter jeg byttet fra den med melk til den uten. Og ja, jeg har faktisk sjekka dette med produsentene, de sier "ja det kan være spor av melk i disse sprayene". Er kjempefornøyd med denne seretiden da!
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #20 Skrevet 1. juni 2008 åå..er dere hjemme i norge nå =)morro =) tja..får ta meg en dagstur fra det kalde nord til regnfulle bergen på kaffe en dag,hahaha =) han får på vanlig spray,på babyhaler enda,for liten til å klare med diskus eller kun spray,samt teknikkene hans var elendige fant vi også ut.. vet du..det med laktose er lit interessant..vi skal nemmelig snart skjekke ut om det er laktose han reagerer på med magevondt,nå har faktisk diaren gitt seg,hatt det siden oktober 06,og er fin nå,men nå vil han spy hele tiden,og ernæringsfysiologene mente d kanskje kunne være latkase som er i laktose han reagerer på..gikk jo ned 2kg i jula,var bare 11kg da og er 96cm høy,er jo et beinvrak,nå er han 13,6,men før kunna man jo telle ribbeina på avstand,ekelt..men skal forhåpentligvis på ny pH-måling snart,har vært hos fastlegen å krevd litt forskjellig..han hadde jo også en stund hvitaktig avføring.. seretiden er vi fornøyd med ja,ikke hoste om natten,ikke bi virkninger eller noe,så er veldig fornøyd ja =) flutide gikk vi til slutt bare mer og mer opp i antall doser,uten funksjon.
Expat Skrevet 2. juni 2008 #22 Skrevet 2. juni 2008 Det er nok av dem som har laktoseintoleranse eller melkeallergi, det siste spesielt hos barn. Du kan jo forsøke med laktulose, du får det på apoteket. Eller bare bytte melka med oatly eller rismelk (se i spesialmatseksjonen til dagligvaren) ei uke og se hva som skjer. Kaia er 17kg og 102cm nå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå