Anonym bruker Skrevet 1. juni 2008 #1 Skrevet 1. juni 2008 Skal kjøpe parkdress til min sønn som starter i bhg i starten av juli. Han går ikke enda, og blir nok til å sitte/krabbe mye ut i starten. Han er vårt første barn, men vi ønsker oss flere, jeg kunne derfor tenke meg å legge litt penger i dressen siden flere kan arve. Ser at Troll kom best ut i en vg-test, og synes denne så veldig bra ut. Men reima virker også bra... Hvilke forhandlere har Troll og Reima i Trondheim/ på nett? Har sansen for å kjøpe en helårsdress. På en annen side så sliter jo småbarn ikke dressene skikkelig og kan nok bare brukes en sesong, kan jo være at Reflex eller Skogstad er godt nok? Finnes disse som helårsdresser? Ville dere kjøpt dress til bhg oppstart i juli? Kan jo bli varmt med dress da, men samtidlig må de jo ha på seg noe på gråværsdager i sandkassen... 1000 spørsmål dette!! Håper noen kan hjelpe meg litt videre...
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2008 #2 Skrevet 1. juni 2008 Du trenger neppe parkdress i begynnelsen i barnehagen - ihvertfall ikke hvis du bor på Østlandet. I barnehagen vår brukte ungene parkdress i april, men har ikke brukt dressene etter det. Hvis det er vått har de på seg regntøy og ellers kan man fint sitte i sandkassa i vanlige bukser. Regner ikke med at jenta vår bruker parkdress igjen før uti september/oktober - avhengig av vær og temperatur selvsagt. Selv hadde vi heller ikke dress klart til barnehagestart i august i fjor da jenta vår begynte. Hun trengte ikke dress før et stykke ut på høsten.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2008 #3 Skrevet 1. juni 2008 Det er ikke noe vits i å kjøpe parkdress i juli. Kan jo ikke tre på barna dress når det er over 2o grader ute. Er det gråvær så bruker de regntøy.
Super-Langbein Skrevet 1. juni 2008 #4 Skrevet 1. juni 2008 Hei! Kjøpte for stor Troll-dress på Bebito i Tr.heim, den kan snøres ganske godt inn i livet og er fortsatt romslig, så den regner jeg med kan brukes i alle fall ut neste vår. Kjøpte den med avtagbart ullfor slik at den kan brukes hele året. Har også en ettårig som skal begynne i bhg, vi har testet ut dressen i sandkassa allerede siden det har vært forholdsvis kjølig enkelte dager i vår. Regner ikke med at den blir brukt før i sept. i bhg da.. Siden dressen var såpass dyr satser jeg på rimeligere regntøy. Lykke til med valgets kvaler hehe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå