Honningmelon Skrevet 1. juni 2008 #1 Skrevet 1. juni 2008 Vi skal flytte etter hvert, og skal ta en opprydning i alt som vi ikke trenger, så tenkte å leie en container. Har ikke peiling på str., men vi må ha en som er litt stor, og som vi kan kaste all slags søppel oppi. Hvor mye koster det å leie en slik?
* 5 om dagen * Skrevet 1. juni 2008 #2 Skrevet 1. juni 2008 hmm...mannen min sier dere må ha en 10 m3 container, og han tror det koster ca 1500, men det kommer ann på hvor lenge dere skal ha den... dette er ca priser i telemark da...
Honningmelon Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. juni 2008 Jeg vet ikke helt hvor stort 10 m3 er jeg da, men vi skal kaste MYE, så må nok være litt str. på den. Men, er 1500 kr pr. døgn eller? Vi må nok ha den i èn dag i allefall.
Gjest Skrevet 1. juni 2008 #4 Skrevet 1. juni 2008 Det koster rundt 3000 kr, litt avhengig av hvor lenge dere skal ha den. Som et ca-regnestykke kan det se sånn ut: Utsett: 486,- Retur: 729,- Leie: 13,50 per døgn Restavfall: 1477,- per tonn Sjekket dette for en stund siden nemlig ;o) MEN! vi valgte heller å leie henger og kjøre på fyllinga selv. Det er nemlig ikke bare å hive hva som helst i containeren. Var før det var lov å kaste "alt" i samme container, nå må du sortere der og. Det er ikke lov med: impregnert trevirke, dekk, kuldemøbler, elektrisk avfall (alt som kan kobles til strømnettet), radioaktive stoffer, eksplosiver, smittefarlig avfall og farlig avfall (maling og malingsrester, malingsspann, batterier, løsemidler osv).
Honningmelon Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. juni 2008 Hæææææ? Jeg har sett for meg og bare hive ALT i samme container jeg! Må vi virkelig sortere altså? Nå begynte hjertepumpa å pumpe ekstra fort her!
* 5 om dagen * Skrevet 1. juni 2008 #6 Skrevet 1. juni 2008 Alt kan hives i samme, men da koster det også deretter, for det må sorteres uansett.Sånn er det her i kommunen, så det er nok forskjellig. Det beste du kan gjøre er å gå inn på kommunens side, og går til renovsasjonen der, så står det kanskje info der som gjelder for din kommune.
Gjest Skrevet 1. juni 2008 #7 Skrevet 1. juni 2008 Det var det vi så for oss også, men sånn er det ikke lenger. Er ganske strengt blitt. Alt jeg ramsa opp kan du ikke hive i containeren. Og gjør du det blir du belastet med ekstra regning for da må jo renovasjonsfolka stå og sortere den "spesial"søpla di som ikke skulle vært oppi der.
* 5 om dagen * Skrevet 1. juni 2008 #8 Skrevet 1. juni 2008 ok, men sånn er det ikke her i kommunen, mannen min har jobbet i renovasjonen i 8 år, så tror nok han vet åssen regler de fører her i kommunen.
Gjest Skrevet 1. juni 2008 #9 Skrevet 1. juni 2008 Ok, da er det forskjellig fra kommune til kommune. Sånn fungerer det her.
Honningmelon Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 1. juni 2008 Fant ikke noe info på hjemmesiden, så må vel ringe å høre. Ja, vi har forberedt oss på at det vil koste litt, men det enkleste for oss er å kaste alt i en.
Honningmelon Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #11 Skrevet 1. juni 2008 Da får jeg ringe å høre i mårra, også krysser jeg fingra for at det er sånn her i kommunen at vi kan kaste absolutt ALT i samme container :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå