Skrullemor Skrevet 1. juni 2008 #1 Skrevet 1. juni 2008 Altså, hovedvannledingen går nede ved veien, og så går vår vannledning opp til huset. Saken er at naboen i lang tid , flere år har vært koblet på for å få vann til kyrne sin som har gått på marka ved vårt hus. Nå er det ikke kuer her lengre. så da vi oppdaget dette var koblingen ikke lenger ibruk. Meeeen her en dag oppdaget vi at det var satt på enda en kobling!? En går til hans hage og en til sønnen sine hester som nettopp har blitt satt på denne marka. Sønnen bor nermere marka enn oss så jeg kan ikke forsta hvorfor de ikke tar det derfa heller.....? Jeg merker mange kvelder når jeg setter på sprederen for å vanne den nysådde plenen vår at det er dårligere trykk, kan jo se det på høyden. Synns dere vi burde snakke med han om dette, eller er den jeg som har misforstått her og han har lov til dette.....?
3b@rnsmor-30* Skrevet 1. juni 2008 #2 Skrevet 1. juni 2008 synes kanskje dette hørtes litt rart ut... men jeg vet ikke hva som er lov og ikke...
Gjest Skrevet 1. juni 2008 #3 Skrevet 1. juni 2008 Tror ikke ham har lov til det uten å søke kommunen, men det kan jo hende han har gjort det da.
Gjest irismor Skrevet 1. juni 2008 #4 Skrevet 1. juni 2008 Ta en telefon til kommunen i morgen du. Ikke sikkert at de vet om det. Og han får da være med på regningen som alle andre må.
prekæs Skrevet 1. juni 2008 #5 Skrevet 1. juni 2008 Det høres ikke lovlig ut. Tror det blir som om noen bare kobler seg på strømledningene. Samtidig så går det vel ikke an å bare koble seg på hovedvannledningen uten at kommunen vet om det...så vet ikke jeg:)
Skrullemor Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 1. juni 2008 Ok, ser jeg skreiv litt kryptisk her...hehe. Han har koblet seg på den delen som går til vårt hus, ikke hovedledningen for den er jo gravd ned, denne delen ligger nå oppå bakken. Broren hans eide dette huset før så den første koblingen kom nok da. Men vi har altså ikke blitt spurt om dette.
Gjest irismor Skrevet 1. juni 2008 #7 Skrevet 1. juni 2008 Ring kommunen uansett. Han har ingenting med å koble seg inn på deres vannledning. Hva med den dagen det blir satt opp vannmåler og man må betale for forbruket, det vil da gå på dere.
3b@rnsmor-30* Skrevet 1. juni 2008 #8 Skrevet 1. juni 2008 har du vannmåler inni huset ditt? det har vi i hvertfall.. og da vil jo den måle etter der han har koblet seg på vil jeg tro... men uansett kan du jo ringe kommunen og høre hva som er retningslinjene på dette... det er deres vannledning, og dere har ikke blitt forespurt... bare å spørre om det det vel...
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 1. juni 2008 #9 Skrevet 1. juni 2008 Eh.... Er det bare jeg som tenker at "det enkle er ofte det beste"??? Hva om du går til naboen og sier at du lurer litt på det med vannledningen. Og at det gjør at vannet får dårlig trykk hos dere, og at det er litt dumt? Kan jo hende at han ikke har tenkt sånn rett og slett? Er sikkert ikke en vann-tyv;0)
Skrullemor Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 1. juni 2008 Takk for svar, gubben vil helst ikke lage noe styr av dette, men jeg syns ikke man bare skal ta seg til rette sånn. Er jeg som må flytte rundt på sprederen om kvelden siden trykket blir dårlig. Tenker og på om det kan bli lekasje eller no, da har vi jo ikke vann plutselig og om vinteren kan det bli frostspreng siden den nå ligger oppa bakken. Jeg får ta en prat med han før jeg snakker med kommunen, tror jeg, så har jeg i det minste vært åpen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå