Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler at det blir mye av det samme til middag for han nå. Jeg har laget middagsmat til han selv helt siden han begynte med middag, og har klart å variere ganske bra. Men nå føler jeg at det har stoppet seg litt opp, og det er på tide å prøve noe nytt. Han spiser til tider samme mat som oss også da, men pga ustabil dagsrytme på pappa`n, så er det ikke bestandig at vi spiser middag sammen med mini, og da trenger han noe eget.

Noen som har noen gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt vanskelig å tipse deg om noe nytt, når du ikke forteller hva slags type mat du pleier å lage, eller hvor gammel babyen din er...

Jeg har en gutt på drøyt 9mnd, og han liker best allslags mat han kan holde i hånden og spise selv (dog med MYE gris, sukk).

Han er glad i grønnsaker, særlig asparges og broccoli.Han får gjerne også små biter av kylling, fisk, omelett f.eks. Han får middagsglass av og til, men det blir som regel bare med en 4-5 skjèer, før han lukker munnen og snur seg bort, samtidig som han maser utålmodig på noe annet, skuler bort på kjøkkenbenken der frukten ligger (ha ha, han vet godt hvordan en appelsin ser ut) e.l.

Tar gjerne imot tips fra deg, hva liker babyen din å spise??

Skrevet

Er litt sein med å svare jeg, men må jo passe på å være ute i det fine været!

Mini er snart 10 mndr.

Det jeg har laget til han er:

Kjøttdeig m/potet, gulrot og skollede tomater

Lever m/potet, gulot og brokkoli

Ørret m/potet og gulrot

Torsk m/potet, gulrot og brokkoli

Kylling m/potet, gulrot

Fiskepudding m/potet, gulrot og hvit saus

Reinsdyrskarbonader m/potet, blomkål og gulrot

Kjøttdeig m/makaroni og tomatsaus

Alt har vært most til passe konsistens i forhold til alder (begynte med middag da han var 5 mndr, så det har gått fra finmost til biter). Sausene jeg har brukt, har vært hjemmelaget, uten salt. Bruker Herbamare urtebuljong som smakstilsetning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...