prekæs Skrevet 1. juni 2008 #1 Skrevet 1. juni 2008 Dere som har reist endel, gjerne dit skandinavere ikke reiser. I varmen. Ser dere mange barn som sover på lammeskinn i 40 varmegrader? Har selv vært endel sydover og de eneste gangene jeg ser barn på lammeskinn har de norske foreldre.
Gjest Skrevet 1. juni 2008 #2 Skrevet 1. juni 2008 Synes det ser helt teit ut jeg i sånn kjempevarme ihvertfall
prekæs Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. juni 2008 Du syns det du og ja? Vi er norske og vet langt bedre enn dere som bor her, liksom:)
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 1. juni 2008 #5 Skrevet 1. juni 2008 Jeg kan ikke bruke lammeskinn på min gutt, ikke de eldste heller... Så jeg har ikke tatt den med nei...
Twins i magen <3 Skrevet 2. juni 2008 #6 Skrevet 2. juni 2008 Ifølge ei dame på en barneutstyrsbutikk er skinnet svalende i varmen, og det varmer når det er kaldt. Mamma så flere babyer/små barn ligge på skinn når hun var i Thailand, eller kanskje det var Rhodos... whatever, i varmen hvertfall. Og det var "innfødte".
Gjest Skrevet 2. juni 2008 #7 Skrevet 2. juni 2008 Jeg ser ikke helt det andre ser i lammeskinn jeg altså. Veldig flott om høsten før vi begynner å bruke pose, men å ligge på det om natten, eller bruke det om sommeren? nei det er tull i mine øyne. Er jo helt jævelig å sitte på det skinnet i varmen! Prøvde selv i fjor i mangel av en stolpute, og jeg ble veldig svett og klam. Snuppa har aldri kunnet ligge rett på skinnet heller fordi hun blir så ufattelig svett. Har heller aldri sett noen andre enn oss i skandinavia bruke sånne skinn om man kan se det i andre land så kan man banne på at de er her fra nord et sted.
Mille** Skrevet 2. juni 2008 #8 Skrevet 2. juni 2008 Har sett det flere ganger når jeg har vært i syden, foreldrene har sett ganske norske ut ja. ;o) Stakkars barn sier jeg bare....
Tokatter_USA Skrevet 2. juni 2008 #9 Skrevet 2. juni 2008 Svalende... hm. Jeg får skaffe meg noen saueskinn og slenge over meg når gradestokken stiger opp mot 40°C her, jeg da.
KaMa Skrevet 2. juni 2008 #10 Skrevet 2. juni 2008 Jeg har også vært mye i sydligere strøk, sånn omtrent 7 år til sammen, og de som kler av seg når gradestokken kryper oppover er også stort sett nordboere og slett ikke de som lever og bor i de sydlige strøk. Ser du mange beduiner i bikini og shorts liksom? Men skal du først sammenligne oss med folk fra andre land, vet du om noen andre enn nordmenn som fôrer ungene sine med tran fra før de kan tygge? Å bruke lammeskinn er jo faktisk logisk, om du gidder å sette deg inn i hvordan det virker. Ofte er det faktisk slik at det som isolerer for kulde isolerer for varme.
Gjest Skrevet 2. juni 2008 #11 Skrevet 2. juni 2008 Jeg blir litt forundret over folk som er så nedlatende til noe de tydeligvis ikke vet så mye om. Ellers er jeg enig med KaMa her. Og til opplysninge, junior lå på saueskinn, sommer som vinter. De gangene han var svett og varm var når han lå på tepper, ikke saueskinn. Så han var det hvertfall ikke synd på
Bippe77 Skrevet 2. juni 2008 #12 Skrevet 2. juni 2008 jeg var en av de som kjøpte et av de beste skinnen i troen at det skal jeg bruke sommer som vinter da de jo skal virke kjølende... men her funker det ikke! Før sommeren rakk å komme fant jeg lillegutt gang på gang gjennomvåt av svette når han lå på saueskinnet.... her funker det altså ikke på lillegutt som er varm av seg! Så folk får gjøre som de vil, men sjekk ihvertfall ungen innimellom og prøv kanskje noe annet også... kan jo være individuelt hva som passet best!
Mille** Skrevet 2. juni 2008 #13 Skrevet 2. juni 2008 Hehe....ikke vet noe om? Snakk om å være nedlatende..... Lettpåvirkelig som jeg er så har jeg faktisk prøvd å bruke det på sommeren når snuppa var baby, hadde jo hørt at det skulle være så svalende og flott. Hun ble kjempesvett stakkars. Når hun lå på tepper ble hun ikke svett. ;o)
Gjest Skrevet 2. juni 2008 #14 Skrevet 2. juni 2008 "Stakkars barn sier jeg bare...." Du er veldig nedlatende og bedrevitende i innlegget ditt JoSo. Og når du stempler barn som ligger på saueskinn som stakkars, vet du åpenbart ikke mye om temaet. Folk har forskjellige erfaringer med saueskinn, noen fungerer det bra for, for andre ikke. Men det er jo ikke synd på de barna som ikke er overopphetet på skinnet sitt. Jeg skrev ikke at du ikke visste noe om temaet, jeg skrev at flere i denne tråden tydeligvis ikke visste _mye_ om det. Det er en viss nyanseforskjell der. Den påstanden står jeg for når det du og andre skriver er på tvers av andres erfaringer, og i tillegg ikke stemmer med det som er egenskapene til nevnte saueskinn. Likevel skriver dere som om deres synspunkt er en allmenngyldig sannhet. Men du synes jeg er den som er nedlatende? Ellers får du ha en strålende dag.
Mille** Skrevet 2. juni 2008 #15 Skrevet 2. juni 2008 Hehehe.....slutter aldri å forundre meg over hvor engasjerte enkelte kan bli. "Veldig nedlatende og bedrevitende"? Javel..... Ha en strålende dag du også, her blir nok dagen mere kjip enn strålende, men pytt.
Gjest Skrevet 2. juni 2008 #16 Skrevet 2. juni 2008 Får satse på at du tar feil og at dagen blir bra. Her er det sommer og sol og det skal nytes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå