Gå til innhold

noen som går på antidepresiva??

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som går på antidepresiva? i så fall hvilket merke å hvor mye mg?

noen som er gravid å går på det?

jeg går på 10mg cipralex å er gravid,har prøvd å slutte men da kom deprisjonen å angsten:( så legen annbefalte meg til å fortsette på de selv om jeg er gravid.

noen som har erfaring med å slutte på de,hvordan har det gått med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sluttet på cipralex, og ble ekstremt lettet! Plutselig var jeg ikke så forferdelig trøtt lenger! Men deppa er jeg ennå, ganske alvorlig innimellom... Men det var ikke verdt bivikningene!

Skrevet

Jeg har gått på både cipralex og en annen en for lenge siden (som jeg ikke husker hva heter), men jeg sluttet.. Følte meg ikke som meg selv.. Flat og klarte ikke å takle angsten.. Har mye angst, men overlever. Har du prøvd kognitiv terapi? Det hjalp meg mye!

Piller utsetter problemene, døyver dem og gjør lite med dem.. Noen må, fordi de ikke klarer å takle livet ellers.. Men så lenge jeg takler dette (selv om det er skikkelig pyton mange ganger), så vil jeg klare meg uten medikamenter!

Et regelmessig liv med trening, greit kosthold og ikke stresse for mye er et must for meg!

Skrevet

Jeg sluttet på cipralex for 3 mndr siden da jeg fant ut at jeg var gravid. Jeg slutten sånn pang, så ble litt dårlig en stund etterpå, sov ikke, var i min egen verden. Så skulle nok ha trappet litt ned før jeg sluttet. Men det går bedre nå, men er deprimert stort sett hele tiden men har noen bedre dager. Jeg tok 10mg en gang til dagen før.

Skrevet

Ja, guri.. Det glemte jeg å si! Er superviktig å trappe ned, ellers kan du gå på en kjempesmell!!

Skrevet

jeg har så mye angst at jeg tør ikke gå ut døra uten cipralex:(

men får psykologhjelp å skal trappe ned etter vert,både lege å psykolog sier at det ikke er påvist noe skade på foster at mor går på de, føler meg som et nytt å bedre menneske etter jeg begynte på de.

før satt jeg inne å turte ikke gå på butikken,var veldig deprimert å hadde noen voldsomme humørsvingninger.

men skal trappe ned å slutte når jeg har fått litt mere psykologhjelp

Skrevet

Jeg går på antidepressiva:) Jeg prøvde også å slutte når jeg var gravid, men det gikk ikke så jeg måtte begynne igjen litt over halvveis i svangerskapet. Bruker Cipramil. Fastlegen min anbefalt meg å slutte ca to uker før termin. Men jeg ble lagt inn på sykehuset ni uker før fordi vannet gikk (hadde ingenting med medisinene å gjøre). På sykehuset mente de at jeg ikke skulle slutte, så jeg valgte å høre på dem. De sa rett og slett at de ALDRI så alvorlige komplikasjoner eller syke barn pga mors bruk av antidepressiva.

Selvfølgelig gikk alt bra med oss også:) Ikke tenk så mye på at det kan skade barnet ditt. Alt tilsier at det vil gå bra:) Det er viktigere at du som mor er i god psykisk form. Når du har det bra vil også barnet ditt ha det bra:)

Lykke til vennen. Jeg vet så altfor godt hvordan du har det nå:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...