Gå til innhold

dame eller jente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

kaller dere dere selv for damer eller jenter... jeg er 30 år, men barn og andre voksene sier som regel jente om/til meg..... syns det er litt rart på en måte......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er snart 23 og sier jente om meg selv og folk jeg kjenner på samme alder, men hvis jeg skalomtale en fremed sier jeg dame.. Hmm, vet ikke helt hvorfor det er sånn da...

Skrevet

jeg er passert de 30 jeg også, og har unger, men jeg føler meg som ei jente :)

Skrevet

Jeg er ei jente på 21 år.

Skrevet

jeg syns at når man omtaler noen så høres det mer respektfult ut å kalle dem dame, men vet ikke helt hvorfor.......

Skrevet

Jeg er 34 år og slettes ikke en dame, føler meg mer som en jente. Eneste settingen jeg kan komme på hvor ordet "dame" blir brukt, er hvis noen snakker til et barn "se på damen der...."-lignende. Da bruker jeg det selv også.

Skrevet

Jeg er en kvinne. Små barn kaller vel ofte voksne kvinner for "damen", og eldre kaller gjerne kvinner på vår alder for jenter :-) Men selv ville jeg kalle meg en kvinne.

Skrevet

Prøver å bruke ordet kvinne, men føler det blir litt påtatt.. Jente blir for barnslig og dame blir for "satt", så jeg syns egentlig ordet kvinne er flott og burde bli brukt oftere.

Syns at "jente" i mediesammenheng virker litt nedsettende, og de bruker det ganske ofte. Litt fordummende, på en måte..

Skrevet

Kvinne. Jeg er ikke noe barn (jente) og heller ikke godt voksen( dame)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...