Gå til innhold

hvordan aktivisere et barn på 7 uker???

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva gjorde dere?

er det bare snakking å synging???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, tenkte aldri på å aktivisere snuppa, det var hun som aktiviserte meg - amming, bæring og atter bæring - men etterhvert ble hun mer tålmodig og kunne ligge litt for seg selv, kjøpte babygym så hun kunne se på og strekke seg etter leker som dinglet over henne. Ellers passet vi på å legge henne litt på magen hver dag, men det var bare noen minutter hver gang, hun ble så sinna. :)

Skrevet

Babygym

Snakking/synging/smiling

Legge på magen

Så små barn trenger ikke så mye stimuli utover vanlig nærkontakt og kos. Husker jeg var kjempebekymret over om jeg ga min jente nok stimuli da hun var nyfødt, men etterhvert har jeg skjønt at det jo bare er å bruke sunn fornuft.

Skrevet

min er 7 uker nå og hun ligger masse på leketeppet og ser på en spesiell bamse som henger der, og ser seg i speilet. hun smiler godt når jeg snakker med henne, og vi har små babysamtaler da hun noen ganger klarer å komme med liknende gurglelyder. ellers bærer jeg endel men det er tungt i lengden. prøver å ha henne med på det meste, og prøver å få henne til å" underholde seg selv" på leketeppet. og hun liker det godt:)

Skrevet

Det er vel litt tidlig å aktivisere dem som sådan ut over stell, kos, bade, amming/mating og søvn. Synes også hun sov nok så mye på den tiden - var jo aldri våken mer en 1 - 1/2 time om gangen og da gikk tiden fort med ovennevnte aktiviteter. Ellers lå hun vel litt på leketeppet og jeg satt med henne - å se på ansiktene våre, leke med hendene våre og sine egne; det var vel omtrent det vi gjorde på den tiden. Vi hadde ikke leker til henne før hun var nærmere 10-12 uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...