ღhælgelainnღ Skrevet 1. juni 2008 #1 Skrevet 1. juni 2008 Lurte bare på hva dere andre her inne bruker sånn ca. i måneden til matinnkjøp? Vi er nødt til å kjøre en strammere linje der, så skal begynne å handle fast 2 ganger i uken og ikke all denne små-handlingen hver eneste dag, som i lengden blir ganske så dyrt! I samme slengen, noen som har en link til middags-tips (for flere dager)? Vet at det har vært flere linker her inne på dette, men klarer ikke finne noen for øyeblikket.
snartmammapåny Skrevet 1. juni 2008 #2 Skrevet 1. juni 2008 Vi har 6000,- på matkontoen hver mnd. Dette dekker alt som handles på matvarebutikker, mat, såpe, vaskemiddel, blader, bleier osv. Det er romselig da, har nok på kontoen til å handle det vi vil, og vi handler hver dag. Så om dere skal kjøre en stram linje så trenger dere nok ikke fult så mye (kommer litt an på hvor mange i familien da. Vi er to voksne og en 1åring.
najs Skrevet 1. juni 2008 #3 Skrevet 1. juni 2008 Vi har 2 barn og ligger nok på over 12000. Samboer spiser veeeldig mye kjött da:-(
Twins i magen <3 Skrevet 1. juni 2008 #4 Skrevet 1. juni 2008 Inspirert av noen her inne, satte jeg og sambo opp en litt "løs" menyplan: Mandag: suppe Tirsdag: fisk Onsdag: pasta/ris m/tilbehør Torsdag: fisk Fredag: svinekjøtt Lørdag: kosemat (type pizza, taco, lasagne osv) Søndag: skikkelig søndagsmiddag med kjøtt (stek, koteletter, kjøttkaker etc) På bakgrunn av denne skriver vi handleliste hver mandag, og plusser i tillegg til middagene det vi trenger av pålegg, brød, melk og husholdningsartikler (shampo, såpe, zalo, dopapir etc). Dette har redusert utgiftene våre kraftig, da vi nå drar på Obs! hvor det ofte er tilbud på mange varer, i stedet for all "småhandlingen" på Ultra sånn ca. hver dag. Nå opplever vi å bruke mellom 500-800kr i uka på dagligvarer, som på en mnd vil bli alt mellom 2-3200kr. Før kom vi fort opp i 4000kr... Kjempelurt Kostholdet har også blitt mer variert og bedre!
Mammapudding Skrevet 1. juni 2008 #5 Skrevet 1. juni 2008 Vi handler 1 gang i uka og setter av 5000 kr til mat og husholdningsartikler:) Er 2 voksne, 1 baby og 1 katt:)
ღhælgelainnღ Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 1. juni 2008 I mai hadde vi nemlig brukt over 7.000 på mat og husholdning og da tenkte jeg at vi fikk sette oss ned og planlegge matinnkjøp litt bedre. Det må sies at det har vært ekstra mye sosiale tilstelninger denne måneden, slik at det også dro opp total summen en del. Til vanlig har vi pleid å ligge på rundt 4000-5000 i måneden og da er alt av vaskemiddel, bleier, shampo osv tatt med. Men jeg er absolutt enig at det blir et mer variert kosthold hvis man bevisst planlegger og bestemmer hva man skal spise til middag hver dag. Handler man hver dag rett etter jobb, er en ofte sulten og har lyst på noe godt. Dermed ender man opp med å kjøpe noe dyrere og bedre (og kanskje mer usunt) istedet for å ha kjøpt inn middagen på forhånd.
Busy Bee Skrevet 1. juni 2008 #7 Skrevet 1. juni 2008 Kommer jo mye an på matvanene deres også da. Vi bruker ca 4000, to voksne og 1 på 1,5. Vi kjøper relativt lite kjøtt, da en av oss er vegetarianer, men mye ferske matvarer som frukt og grønt. Velger vanligvis varer som har god kvalitet, og koster litt. Kjøper ikke brus, litt snacks men ikke veldig mye. Handler basisvarer på Rema, og ting som vi ikke får tak i der, plus noen grønnsaker og frukt, på Spar eller CC Mat.
Blue Lady Skrevet 1. juni 2008 #8 Skrevet 1. juni 2008 Vi bruker 3000 på MAT og 2000 på bleier, tolattsaker, dopapir, tørkepapir, godterier, potetgull, øl, brus, såpe, vaskepulver, ja alt annet man kan kjøpe på dagligvarebutikken, sniker seg også inn noe klær fra OBS i de 2000 kronene. VI er 2 voksne og 2 barn på snart 3 og snart 1
Gjest Skrevet 1. juni 2008 #9 Skrevet 1. juni 2008 Vi har 6000, kan bruke 8000 om vi vil om vi skal ha gjester for eks.. Men vi handler alt vi har lyst på da, blader, godis, øl, kjøtt, fersk fisk , masse grønnsaker osv. Kunne klart oss med 4000 også, men da må vi senke kravene litt når det kommer til alt vi liker å spise + mykt toalettpapir for eks. Er foresten 2 voksne og et barn, handler hver mandag
Twins i magen <3 Skrevet 1. juni 2008 #10 Skrevet 1. juni 2008 Må legge til at jeg har angst for sånn billigmerker som FirstPrice, Euroshopper, Skjeggerød og sånn. Når det gjelder mat mener jeg, da er det liksom Gilde, Toro og Norvegia og sånn som gjelder. Mulig jeg er fisefin og hysterisk, menmen... mamma er likedan, så kanskje jeg har det derfra Enig i at kafeturer etc trekker kraftig opp. Men behovet for sånt har liksom ikke meldt seg siden vi bestandig har god og variert mat i huset for tiden Vi kjøper også mye frukt og grønnsaker som snacks i stedet for snop. Snop er jo egentlig ganske dyrt. Vi er forresten to voksne og et barn på 1 år (wæææ, han blir 1 år 14. juni - hvor ble det av babyen min??).
happybirthday Skrevet 1. juni 2008 #12 Skrevet 1. juni 2008 Vi bruker ca 6000 kr i måneden, og vi er to voksne og tre barn, derav en tenåringsgutt som spiser omtrent som en voksen. I husholdningsbudsjettet regnes også artikler som vaskemiddel, sjampo, toalettpapir etc. Men brus, øl og godteri holdes utenfor dette budsjettet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå