Gå til innhold

Det går bra med de aller aller fleste.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er veldig negativ tankegang her inne. La oss heller være positive til det motsatte er bevist, istedet for omvendt... Dytter opp dette innlegget som sto for noen uker siden.

DET VIL HELST GÅ BRA :)

Sjanse for abort i prosent:

5-8 uke 10,8%

9-12 uke 6,2%

13-16 uke 3,7%

17-20 uke 1,1%

21-24 uke 0,7%

25-28 uke 0,2%

Tallene tar høyde for abortrisiko i de aktuelle ukene, og inkluderer risiko i de påfølgende ukene.

Dermed, sagt på en bedre, mer positiv måte ;o):

5-8 uke 89.2% mulighet for at det skal gå bra

9-12 uke 93,8% mulighet for at det skal gå bra

13-16 uke 96,3% mulighet for at det skal gå bra

17-20 uke 98,9% mulighet for at det skal gå bra

21-24 uke 99,3% mulighet for at det skal gå bra

25-28 uke 99,8% mulighet for at det skal gå bra

Kilde: Dr. Miriam Stoppards svangerskapsbok

Klemzi

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er bra. Graviditet er jo ikke en sykdom! Man skal da leve (omtrent) som vanlig, om det ikke er noe helt spesielt:)

Skrevet

Du har selvfølgelig helt rett :) men tror det hører litt med å være bekymret jeg... ror ikke det er stort å gjøre med tankegangen, MEN selvfølgelig veldig positivt med sånne gode og positive innleggene for å veie opp litt :)

Skrevet

Hyggelig å "treffe" på deg igjen, Gitte. Er helt enig med deg i at mange innlegg her er veldig negative. Tror rett og slett ikke alle har godt av å lese så mye i den gata-eks "Jeg hadde rosa utflod og det endte med abort"-det er jo helt sykt å sette det i sammenheng! Nei, fint at noen prøver å være positive! Snakkes!

Skrevet

Er ikke alltid så lett å være positiv (spesielt for oss som har opplevd å miste flere ganger på rad), og dette er stedet man kan møte flere i samme situasjon. Men er såklart viktig å huske på at det går bra i de aller, aller fleste tilfeller...:)

Skrevet

Flott at noen kommer med gode tall også. Har selv blitt kjempe engstelig og bekymret for alt som kan gå galt etter å ha lest noen innlegg. Vi vil jo alle at det skal gå bra, så takk for positive ord! :)

Skrevet

Er enig i at det bør høre med positive tanker og er glad for tallene du viser, men jeg har mistet et par ganger tidligere og det er godt og kunne prate om tanker og frustrasjoner rundt det å være nervøs for at det skal skje igjen.

Skrevet

Så deilig at noen kom med et sånt innlegg også :) Skjønner at de som opplever å miste har behov for å dele tanker og følelser, men man kan jo bli tussete av å lese om det likevel.

• 2 uker senere...
Skrevet

kunne nesten ønske en måtte ha en kode for å komme inn til sidene om abort. for en klarer jo nesten ikke la være å gå inn på de sidene..

selvom en skal være realistisk da.

Skrevet

Flott innlegg, jeg er en sånn som trenger slike ting, har en tendens til å være superpessimistisk kjenner jeg! Men er liksom ikke helt godt opp for meg enda heller :-)

Skrevet

Dytter på denne jeg, for denne var jeg glad for å lese :o)

Tusen takk Gitte :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...