Gå til innhold

Kløe nedentil - mye utflod

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Et litt merkelig spørsmål kanskje, men må bare høre om andre erfarer det samme. I de siste månedene så har jeg til tider hatt variert med kløe nedentil. Er dette noe som kan forekomme når man er gravid? Har også veldig mye gulaktig utflod hele tiden, så kan jo evt. ha noe med saken og gjøre, at det til tider er noe fuktig der nede..

I helga, da jeg reiste meg opp fra senga om morgenen, så merket jeg også at det var noe som rant ut av meg. Synes også det var en del. Dette så også blankt ut tror jeg, og fikk først helt panikk for at det evt, skulle være fostervann som lekker. Er det evt. noen store sjanser for dette? Er snart 15. uker på vei nå

Videoannonse
Annonse
Gjest Mammamoms
Skrevet

Hei Trønderpia!

Du tror ikke at det kan være sopp som plager deg da?

Litt før jeg ble gravid hadde jeg det, og det klødde forferdelig. Det var første gang jeg hadde det, så jeg fikk en legetmi med GU. Jeg ble satt på en kur med en tabelett som skulle puttes inn i skjeden, og så Canesten-krem i en uke. Det hjalp nok, men antagelig har mannen min også vært smittet, så i en litt lang periode har det hele tiden vært litt kløe/sårt der nede og ekstra med utflod.

Mannen min ig jeg skjønte at vi var kommet inn i en "ond sirkel", så nå har vi tatt kuren begge to og håper å være kvitt problemet.

For min del har det ikke vært noen synlig tegn på at det er sopp.

Jeg aner ikke om det er det du har, men kanskje..?

Skrevet

Det første som slo meg var sopp-infeksjon. Det gir kløe og utflod. Du kan jo prøve å kjøpe en kur fra apoteket. Men om du er veldig usikker så hør med legen din.

Skrevet

Hemm.. Kanskje jeg skal ta en samtale med legen for sikkerhets skyld. Trodde den økte utfloden kom av graviditeten jeg, da jeg fikk dette veldig tidlig i svangerskapet..

Skrevet

Sant at man kan få økt utflod med svangerska, dermed er det også større fare for at du har fått sopp, da den økte utfloden er resultat av hormonerne dine, det er et tegn på forstyrret balanse i underlivet ditt.

Kjøp canesten på apoteket, og bruk IKKE inføringspinnen, men bruk finrerne dine for å føre opp stikkpillen, kremen brukes som vanligt.

Skrevet

Og Canesten vil fungere? Bør man ikke uansett ta kontakt med legen for å evt. høre først, eller...?

Skrevet

Jo, hvis du ikke er sikker på at det er sopp du har, så bør du kontakte lege først. Som kan bekrefte/avkrefte en evt. infeksjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...