MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 1. juni 2008 #1 Skrevet 1. juni 2008 Mia Sofie sin var 97 cm...og jordmoren og barnepleieren virket litt "sjokkert" over hvor lang den var.... Skulle egentlig spørre de på føden om den var unormalt lang, men glemte det helt....
Gjest dagdrømmer Skrevet 1. juni 2008 #2 Skrevet 1. juni 2008 Gratulerer:) Og grattis med babyen også Med første var navlestrengen over en meter, og da sa jordmora noe om at i Finland var det tradisjon at jordmor tok med kake på jobb hvis hun tok imot unge med så lang navlestreng. Tror den var ganske lang med nr to også, men da var den vikla fem ganger rundt halsen, så vi fikk annet å tenke på... Kos dere masse:)
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 1. juni 2008 #3 Skrevet 1. juni 2008 Tror det er vanlig med noe i overkant av halvmeteren, rundt 60-70 cm om jeg ikke husker feil. Så rundt meteren er langt!
PAVEEL Skrevet 1. juni 2008 #4 Skrevet 1. juni 2008 det lurer jeg jammen meg på og... for med minstemann var den nesten meteren. jordmora bemerket at den var veldig lang. han hadde til og med slått knute på den:)
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 1. juni 2008 #5 Skrevet 1. juni 2008 Fikk jordmorvenninna mi på tråden jeg, hun kunne fortelle at 45-80 betegnes som vanlig, 80-100 er innafor normalen, over 100 er langt.
Konsulent surrehue+3 med tut Skrevet 1. juni 2008 #6 Skrevet 1. juni 2008 Den kan være så kort som 10-20 cm og opp til over en meter lang,men 60-70 cm er vel det "normale".
bambi på isen Skrevet 1. juni 2008 #7 Skrevet 1. juni 2008 Har fødsels journalene mine her, så nå skal jeg se hvor lange mine unger sine var:-) Eldstemann: 96 cm, den var 2 ganger rundt halsen Midterste: 70 cm Yngste: 75 cm, med knute på Men aner ikke hva som er vanlig:-)
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 1. juni 2008 Mia Sofie hadde og navlestrengen 2 ganger rundt halsen...men er vel fort at det skjer når den er så lang....
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 1. juni 2008 #9 Skrevet 1. juni 2008 Hmm... Det har jeg faktisk aldri tenkt over. De sa ingenting om navlestrengen til meg annet enn at den liknet en ÅL denne gangen!!! Ser på bildet fra fødselen at den var helt glatt og jevn, med første var den som jeg har sett på filmer osv...
Gjest Skrevet 1. juni 2008 #10 Skrevet 1. juni 2008 Nå ble jeg så nysgjerrig, at jeg måtte leiete frem mine journaler ;-) Eldstemann sin var 58 cm Minstemann sin var 84 cm. Begge var vel da innenfor normalen ;-)
Labambie Skrevet 1. juni 2008 #11 Skrevet 1. juni 2008 Nei,så moro å lese! Jeg hadde faktisk ikke tenkt på at det er forskjell på det... Her står det i papirene at den var 73 cm lang...
Espoir Skrevet 1. juni 2008 #12 Skrevet 1. juni 2008 Min var veldig kort alle tre gangene. Jeg husker hvor kort, men de var liksom litt betenkte alle tre gangene og bemerket at den var utrolig kort. Men da jeg satte opp et bekymret ansikt sa de at "det gjør iiiingen ting!" Men vet noen om det er dumt at den er veldig kort? Og evt. hvorfor?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå