Gå til innhold

I 16.uke, men klarer fortsatt ikke å slappe av....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå 15+3 uker med barn nr 4. I fjor mistet vi i sen MA som først ble oppdaget på ordinær ul. Har også hatt en MA etter det. Klarer nå ikke å slappe av. Tror hele tiden at babyen er død. Tror jeg har kjent liv, men ikke så mye de siste dagene. Ser at jeg kjente liv i ca 15.uke forrige gang, og da kommer de vonde tankene igjen: Hva om det har skjedd igjen?

Kjente alle dere flergangsfødende mye liv i 16.uke?

Folk spør meg om hva jeg tror det blir, men det har jeg ikke tort å tenke på enda. Gruer meg veldig til ul. Synes dette egentlig er litt trist, for jeg har alltid elsket å gå gravid. Jeg prøver å tenke at jeg roer meg sikkert ned hvis ord. ul viser at alt er i orden, men først må jeg finne hjertelyden igjen på tirsdag...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du:) ingen som hadde svart deg, så jeg dytter litt og forhåpentligvis sender deg noen trøstende ord! (vi er inne sammen på "oss over 30")

Ikke godt å høre at du sliter sånn.....*klemme*

Har ingen lignende erfaring å komme med for vi mistet i MA i uke 9 og SA i nesten uke 6.

Men jeg kjenner den frykten for å miste som jeg har kjennt på siden vi fannt ut at vi var gravide igjen.Du kan tro vi har høyt budsjett på lambi sine hvite toalettpapir, springer 100 ganger på do om dagen for å sjekke om event blødninger, brunlig utflod av forskjellige varianter:)

Vi var på UL torsdag, var helt kvalm av spenning før jeg satte meg i stolen og forstod ikke helt når både sambo og legen prøvde å vise meg at hjertet faktisk slo...... Jeg er bare 7+5 og d føles som en eeeeeeeeevighet til jeg kan begynne å kjenne etter liv.

Men legen var veldig positiv til at d skulle gå bra denne gangen!

Har siden d prøvd å "roe" meg ned litt, d ligger jo hele tiden der men har bestemt meg nå for å prøve å glede meg over svangerskapet. Har en stri tørn med å holde d skjult pga jobbsitvasjon, men har til nå bare fått noen "flyktige" blikk mot magen, ingen som har spurt ennå.....

hmmmm her sitter jeg å "babler i vei" men tilbake til deg: D står jo i legebøkene at en ikke kjenner liv hver dag såpass tidlig...... Og så er d jo morkaka, om den liggerpå fremre vegg vil d jo ta enda lengre tid å kjenne liv.....

Jeg kjennte liv med Turbo først i uke 17, men var jo da førstegangs....

Hva med å ringe til jordmor i morra og høre om du kan få komme innom for å høre hjertelyden? ser du skal i vei tisdag, men d er vel ingen grunn at du skal gå rundt å bekymre deg slik!

På torsdag skal jeg til fastlegen for første time. Etter d blir d vel tidlig UL i uke 12....- Håper at allt står bra til med avleggeren da:)

Og husk: Alle gode ting er jo 3.....-for oss begge!

Fortsatt god søndag til deg og dine!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...