Gå til innhold

hvilken forsikring velger dere til barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva som er best? Vanskelig det hær:/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi tok en via banken vår, men vet ikke helt hva jeg syns om den.. Den er kjempebra å ha nå, men vi fikk ikke forsikre lillegutt før han var 3 mnd, noe jeg synes er helt idiotisk i seg selv.. Vet det finnes flere der man forsikrer helt fra starten, og til og med noen der man forsikrer bebi når den er i magen også.. så ta deg litt tid og finne den du synes virker best for deg og barna dine du, finnes jo så utrolige mange forskjellige:) Et lite forslag er jo at du kan jo først og fremst høre der du/dere har forsikring selv?

Skrevet

Har forsikret begge gjennom Gjensidige. Det er vi veldig fornøyde med.

Skrevet

Det beste er å lese vilkårene og se hva de forskjellige innholder og hva de forsikrer. Vi har i if, de har vist en ganske bra forsrkring sier gubben. Han har jobbet som selger i fem år, i ett annet selskap som ikke har så bra barneforsikring.

Skrevet

Noen som vet hvilke forsikringer som gjelder fra fødselen av da?

Virker som de fleste backer unna de første månedene...

Skrevet

Vi har barneforsikringen i Enter forsikring.Der er de veldig behjelpelige og tar vare på kundene sine,ringer for å høre om man er fornøyd osv,i forhold til mange av de store selskapene.

Veldig fornøyd der:)

Skrevet

Når det kommer til forsikring som gjelder liv, sykdom osv er forsikringens vilkår en god del viktigere enn sørvisen og at de ringer for å høre om en er fornøyd mener nå jeg...

Det vet man jo ikke før man har bruk for forsikringen.

Jeg driver å leser om de ulike vilkårene til de ulike barneforsikringen, og det hadde i grunnen vært enklere om de ramsa opp når forsikringen gjaldt, og ikke alle unntakene...

Blir ikke klok på dette jeg.. Noen som vet om barneforsikringene har blitt testet på en måte? Om det finnes en oversikt over hvem som er best?

På samme måte som alt annet barneutstyr blir testet?

Skrevet

Å herregud,ja SELVFØLGELIG er det viktigste hva forsikringen inneholder!!!

Men når de er ganske like og man har vært i gjennom noe slik at man har sett hva de står for så kan man godt få lov til å si at man er fornøyd og at det da innebærer god service!!!

Skrevet

Vi har forsikra barna våre hos ACE barneforsikring, og den er vi kjempe fornøyd med. De har store utbetalinger på mange forskjellige områder, og det koster ikke mye.

Vi betaler 129 kr i mnd for alle 3 barna (eller 160 kr, er ikke helt sikker, da jeg har livsforsikring på meg hos samme selskap, og får derfor to regninger i mnd, en på 129 og en på 160kr Men tror det er den på 160 kr som er for meg). De har en pris for ett barn, og den øker litt når du får et barn til i forsikringen, men så er den lik for hvert barn ekstra etter det som du forsikrer :-)

Skrevet

Det heter foresten ace europe.

Den riktige summen er kr.160 i mnd for å forsikre alle mine tre barn.

Litt info om utbetalinger.

Varig medisinsk invaliditet 1-50% kr. 2 000 000

Varig medisinsk invaliditet 51-100% kr. 4 000 000

Ombyggingsstønad inntil kr 250 000

Dekning for rehabilitering inntil kr. 150 000

dagpenger ved sykehusopphold etter 24 timer (pr. døgn) kr 500

Dekning for behandling av tannskader kr. 10 000

Engangsutbetaling ved kreftdiagnose kr. 150 000

Dødsfall som følge av ulykke r. 75 000

Skrevet

Jeg jobber selv med forsikring så jeg skal ikke gi dere noe selskap, men det dere skal være obs på er at forsikringen skal dekke både invaliditet og uføre som følge av en ulykke og en sykdom. Erfaringsmessig så er er det ikke en ulykke som fører til invaliditet og uførhet, men derimot en sykdom.

Hadde jeg vært dere så hadde jeg sett på IF, Gjensidige, Storebrand og kanskje SP1 sin. De andre er IKKE bra nok!

Skrevet

Vi har også ACE europe banrneforsikring, og er veldig fornøyd med den. Nå venter vi vårt andre barn og forsikrer barnet fra den dagen det er født!

Vi har hatt en lengre sykehusinnleggelse med datteren vår og fikk utbetalt forsikringspengene raskt uten noen videre spørsmål.

Skrevet

Jeg jobber også med forsikring så skal ikke gi deg noe selskap jeg heller. men det du bør sammenligne er vilkårene til forsikringen. På ulykke dekker de fleste ganske likt, men på sykdomsforsikringen som er den viktigste delen varierer de veldig mye fra selskap til selskap. det er også viktig å skille mellom kritisk sykdom og utbetaling ved invaliditet. Ellers så varierer utbetalingssummen veldig mye. Det stemmer at mange selskaper ikke dekker deg for sykdom før barnet er 3 mnd men ulykkesforsikring kan du få.

Skrevet

Jeg kommer ikke til å forsikre barnet mitt, hva er poenget? I Norge blir vi jo mer enn nok dekket om noe skulle skje. Det er jo en av fordelen med å bo i et land som har verdens mest utviklede velferdsstat.

Skrevet

Ja, det er jo den illusjonen vi alle lever under :-)

Er du klar over at hvis noe skjer med barnet ditt og det blir ufør før fylte 18 år så ender det opp som minstepensjonist ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...