Gå til innhold

hva regner dere som såpass feber at dere holder de hjemme??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en som er i god almenntilstand nesten uansett,selv om feberen er 40 liksom.Bare noe mere survete om den blir så høy,

han har rundt 37,0 til vanlig,ofte under det også.

når hadde dere holdt hjemme da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjemme fra hva da? Hadde vi feks ville tatt oss en luftetur,så hadde jeg fint kunne tatt med størstejenta til mamma feks, der er er ganske rolig. Men ikke ut i byen, shopping osv.

Skrevet

Altså, at vi hadde kjørt dit, om ho hadde hatt feber. Min største tåler også en god del feber før almennstilstanden hadde blitt dårlig.. Men hadde ho hatt 40 i feber hadde jeg nok vært hjemme, lille her hadde ikke hatt noe glede av å dra noe sted likevel.

Skrevet

Hvis det er snakk om å holde hjemme fra barnehage ol så ska de være 100% feberfrie dagen før. Men du kan sikkert ta en liten tur med frisk luft hvis han er pigg, men eller er jo hvile tingen.

Skrevet

mente fra barnehagen ja=)

Altså er den over 38 er han hjemme uansett,37,9 også.

Men når den er 37,5 - 37,6, - 37,7??

Er det feber på han da?Eller kan bør han være hjemme da?

For som jeg skrev i hovedinnleget så kan han jo ha en bra allmentilstand selv med 40 i feber.derfor vanskelig å ta en avgjørelse på hvor grensa går hen ved lavere temp.

Skrevet

Fra bhg. holder jeg dem hjemme når den viser over 38, det er da de blir sendt hjem fra bhg. også.

Kanskje formen er grei hjemme, men det er full fart i bhg. hele dagen så den blir nok ikke grei der. Barnet kan ikke sitte foran tv'n og hvile der vet du.

Skrevet

Sorry, så ikke det siste svaret ditt!

Skrevet

Hvis han har 37,0 til vanlig så har han feber ved 37,5. Feber er et tegn på infeksjon i kroppen og da trenger man hvile.

Skrevet

Hvis tempen passerer 38 grader er de hjemme.....

Skrevet

Ingen barn har en fast " vanlig" temperatur. den svinger veldig alt etter tid på døgnet og aktivitets nivå. Det er veldig store svingninger hos barn, større enn hos voksne. Derfor blir det bare tull å si at hvis han har 37 grader til vanlig så har han feber ved 37,5.

Jeg vet at hvis ungene mine har over 37,7 rett fra senga om morgenen så bikker den 38 i løpet av kort tid of holder de derfor hjemme eller tar en kontroll temp etter en times tid...........Men på kvelden regner jeg det ikke som feber før det er 38 eller mer.............

På begge mine har jeg målt alt fra 35.9 til 37.9 i frisk tilstand så mine unger svinger hvertfall veldig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...