Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 1. juni 2008 #1 Skrevet 1. juni 2008 Her er det 30 c i skyggen og jeg er så utrolig ukomfertabel. Har ben som en elefant,det dunker og er vondt å gå. Er sååå trøtt men klarer ikke å ligge og slappe av pga leggkramper. Spiser saftispinner til den store gullmedaljen.
Nordhagenjentene :) Skrevet 1. juni 2008 #2 Skrevet 1. juni 2008 Har samme problemet som deg. Holder meg innendørs, og når jeg måtte ut for frisk luft satt jeg i skyggen. Har vann i kjøleskapet, bare bytter drikkeflasker etterhvert. Vurderer en kald dusj etterpå, og er overlykkelig over soverom i kjelleren!
Zabbi Skrevet 1. juni 2008 #3 Skrevet 1. juni 2008 kan dere ikke bruke isposer, speciellt under føtterne, for med kalle føtter har jeg det mye bedre i varmen. med kalle føtter kan jeg tilogmed sove med dyne på meg på natta
gullegget Skrevet 1. juni 2008 #4 Skrevet 1. juni 2008 Tar det helt med ro. Sitter eller ligger så ofte jeg kan med bena høyt. Gjør ting som må gjøres sakte med pauser:) Drikker masse vann.
Supermamm Skrevet 1. juni 2008 #5 Skrevet 1. juni 2008 Sitter i sofan med beina høyt og drikker vann og spiser isbiter. Har deilig gjennomtrekk i leiligheten:)
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 1. juni 2008 #6 Skrevet 1. juni 2008 Er ute på morgenen og litt utover formiddagen, deretter er jeg inne midt på dagen, sover en dupp i kjelleren og sitter ellers inne med vifta på for fullt. Så er jeg ute igjen på ettermiddagen/ kvelden. Blir rolige dager når det er varmt ja
Nætte;mortil2 Skrevet 1. juni 2008 #7 Skrevet 1. juni 2008 Overlever med å bo i Tromsø!! Her er det ypperlig temp med 9 grader og yr!!! =) Misunner dere ikke... Er ikke så glad i varme til vanlig, og særlig ikke nå!!!!!!!!!!
venter nr 2! Skrevet 1. juni 2008 #8 Skrevet 1. juni 2008 Syntes det er deilig i varmen jeg, i dag har jeg vært på stranda og kost meg. Men, merker at jeg ikke holder ut i varmen like lenge som før!
junispiren fikk liten Dennis Skrevet 1. juni 2008 #9 Skrevet 1. juni 2008 Vi har også vært på stranda idag. Kjempe deilig! Og det var deilig for sønnen min også, for vi badet og kosa oss i strandkanten. Bortimot 20 grader i vannet. Jeg er forferdelig varm jeg også, og nattesøvn er en saga blott... Men man må jo liksom yte litt for disse små. Drikker masse vann, og spiser saftis =) Deilig med sommer når man kan ligge å slikke sol.
bryomamma***høygravid*** Skrevet 1. juni 2008 #10 Skrevet 1. juni 2008 MMMMM, jeg nyter varmen! Men er jo "bare 32 uker på vei". Hva med en strand tur, der er det jo litt mere bris??? Har tatt årets første bad i dag, kaldt,men veldig godt!!
2 fine små Skrevet 1. juni 2008 #11 Skrevet 1. juni 2008 Her kommer litt tips fra en rutinert traver... =o) (som alltid har 36 grader pluss og 80% luftfuktighet - som fordobler intensiteten av varmen) Drikk dere opp paa vann....oek litt hver dag, og hold nivaaet oppe, drikk slurkvis men hele tiden paa et vis, gjerne litt mer enn det du er komfortabel med. Drikker man akkurat over "smertegrensen", altsaa akkurat saa man ikke blir kvalm, saa faar man hele tiden oekt behovet. Beveg dere litt saktere enn vanlig (noe man jo gjoer som hoeygravid uansett, hehe) Drikk lunkent vann, ikke kaldt. Kroppen bruker utrolig mye energi paa aa omgjoere kaldt vann til kroppetemperert vann saa man blir unoedvendig ekstra slapp av kaldt vann. Hell heller kaldt vann paa hodet, stikk bena i kaldt vann og bad mye, men drikk saa lunka/varmt vann du orker. Her jeg bor drikker folk kokt vann, noe de mener kjoeler ned kroppen, fordi kroppen da foeles kald i forhold til vannet, og vannet tas lett opp. Selv drikker jeg alle temperaturer vann altsaa, det faar vaere grenser. Drikk minst 2 enheter vann pr annen enhet vaeske dere drikker. F.eks. saft, brus, kaffe, te. Dette maa "svelges ned med noe" ellers bidrar det bare til at man blir mer dehydrert. F.eks er brus ikke noe man slukker toersten med, det er bare en maate aa tilfoere sukker til kroppen paa, og vaesken brukes til aa fordele sukkeret rundt, og blir ikke tatt opp pa samme maaten som rent vann. Ligg hoeyt med bena, bruk stoettestroemper og sett dere mye. Hvis der har anledning, sove inne naar det er veldig varmt ute og vaer ute om morgen/kveld og ikke midt i heten. Hodet kan med hell faa noen iskalde kluter paa seg noen ganger daglig og bruk hatt, saa dere ikke heter opp hodet. Tja, det er mange millioner til raad, men ta en teskje havsalt fordelt paa tre ganger i loepet av dagen, og unngaa heller salt mat. Havsaltet vil gjoere at kroppen lettere holder paa vannet, men ikke paa den negative maaten som mye salt mat gjoer (hvor kroppen maa spalte opp saltet foer det kan ha noen god "effekt" som havsalt direkte kan ha. Unngaa en del sitrus, som det er utrolig hardt for en allerede treg (kanskje?) mage aa fordoeye. Det er noe av det toeffeste for magen, oensker man noe syrlig, saa er Biola og lignende bedre for systemet i disse hoeygravide tider. Skal man ut bare en liten tur, er det smartere aa vaere litt paakledd en veldig avkledd, fordi varmen da ikke helt kommer inn til kroppen. Skal man ut i mer enn en halvtime, er klart lite klaer best. Lykke til jenter, smiler litt i sjegget ogsaa da, husker de foerste mnd vi bodde her, hjeeeeeelpe meg som vi slet, spesielt med aa faa regulert vannmengden og hvorden den skulle drikkes!! Poesing, og spesielt med kaldt vann, stopper jo bare opp vannopptaket, mens slurkvis lunkent vann tas lett opp - hvilken skarve nordmann kunne vite det?? For de som ORKER mer lure raad om vaeske, les paa: www.watercure.com Kom paa en ting til, spis agurk, melon og lignende, kroppen absorberer veldig godt vaeske fra den type ting, samtidig som det er lett fordoeyelige ting. Jordbaer er ogsaa straalende i varmen, og de norske kommer kanskje naa snart? Fortsatt fint 3. trimester, haaper dere alle har permisjon snart, saa dere kan boltre dere i et basseng eller i sjoeen. Flott aa bade mens man kan og ikke er i renseprosess etter foedsel... ;o))
Gåsevåse Skrevet 1. juni 2008 #12 Skrevet 1. juni 2008 Her er det 9 grader- og vi snakker om pluss-grader!! Jeg takler det fint- kan gå ut UTEN dunjakke og hansker.. Men vi venter på en knallsommer, da. Og med midnattsol da er det ingen steder jeg heller vil være...
-kate Skrevet 1. juni 2008 #13 Skrevet 1. juni 2008 Jeg nyter det, har 4 dager til termin og tenker at det er nå jeg gjør som jeg vil mens de andre to er på skole og i barnehage!! Spiser mange saftiser og bader i sjøen med barna når de kommer hjem på ettermiddagen (vi er så heldige å ha vår egen strand på vestlandskysten). Klart varmen tar på, og pigmentflekkene i ansiktet er ikke så pene - men det går bra!!
Zabbi Skrevet 1. juni 2008 #14 Skrevet 1. juni 2008 Femina, hvor i verden håller du til hen som er såååå varmt da? Skjønner jo at i norge er du ikke
2 fine små Skrevet 2. juni 2008 #15 Skrevet 2. juni 2008 Vi har vaert i Soer Oest Asia noen aar, og kroppen min var godt omstilt FOER graviditeten, saa jeg overlever... =o) Bare to uker til vi flyr til Oslo naa, gleder meg veldig. I fin form, saa reisen skal gaa fint. Snaaaaaart er jeg i Norge, skal bli godt naa, er veldig klar for det. Da staar et hav av tester osv paa Rikshospitalet i koe, jeg regnes som en vandrende bakteriebombe (hele familien faktisk) naar jeg kommer fra dette omraadet og langtidsopphold, hehe....men saann er det. Vi har ikke adgang til operasjonssaler osv, foer vi er grundig gjennomtestet, mange bakterier man IKKE vil ha inn paa norske sykehus, det er jo forstaaelig. MRSA tester osv, saa jeg ikke havner paa isolat under foedsel, det samme av mann og barn, saa de faar besoeke meg og ymse andre intensive svangerskapskontroller, UL osv osv. Om 4 uker, setter jeg meg rolig ned, foedklar og med god tid til termin, i hvert fall 3 uker om UL har stemt. Blir helt mo i knaerne av aa tenke paa at vi snart er hjemme, har ikke vaert hjemme paa 1,5 aar heller, saa moooooooooooooaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhh - skal bli deilig!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå