Anonym bruker Skrevet 1. juni 2008 #1 Skrevet 1. juni 2008 Er dere ikke helt vel bevart???? Er dere klar over hvor varmt det blir inni der med teppe for åpningen? Kjøp en vogn parasoll i stedet for å tette igjen hele vognen. Jeg får søren meg pusteproblemer bare ved å se en unge som har teppe over taket. Tenk dere litt om...
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2008 #2 Skrevet 1. juni 2008 Huff, de skulle selv prøvd å sitte bak i det mørke, lufttette hullet...
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2008 #3 Skrevet 1. juni 2008 Heeeeelt enig!! Virker som om 95% av trillerene jeg møter ute ikke har forstått dette! Helseteppe/teppe over åpningen er skammelig og barnemishandling!!
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2008 #4 Skrevet 1. juni 2008 Har aldri skjønt vitsen? myggnett har vel de fleste økonomi til og kjøpe? Kanskje babyene er muslimer og dermed må dekke seg til?
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2008 #5 Skrevet 1. juni 2008 si det til de som sperrer hundene sine inni bilen ute i solsteika...folk er DUMME rett og slett! Vi henger helseteppe slik at det akkurat går ned noen få cm på kalesjen, så sola ikke skinner RETT på ansiktet, men ikke over HELE åpningen(ikke 1/4 del av åpningen en gang) tar det bort med EN GANG sola ikke står mitt på! Gidder heller aldri gå ute med vogn når sola står som værst, da bærer jeg heller eller venter til det er kaldere! Men neida..man bare MÅ gå midt på dagen i den værste varmen...
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2008 #6 Skrevet 1. juni 2008 men ett helseteppe er jo full av hull (luftehull) det er vel ikke noe galt?
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2008 #7 Skrevet 1. juni 2008 Jeg har hatt babyer 2 ganger, men jeg har aldri kommet på å gjort det heller jeg da..
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2008 #8 Skrevet 1. juni 2008 Legg deg ned i sofaen med helseteppe over ansiktet.. Relativt ubehagelig? Det er en stor misoppfatning at folk tror helseteppe ikke er farlig.. Det er like tett som et vanlig teppe foran vogna.. Landsforeningen for uventet barnedød har flere ganger gått sterkt ut mot bruk av slikt... Kjøp en parasoll da vel! Eller la være å trille når det er sol ute.... Stakkars stakkars kokte småbarn.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2008 #10 Skrevet 1. juni 2008 Jeg har lufteluke i min da, ganske stor faktisk :-) Hender jeg har hatt et teppe over åpningen kun for sola, men da har hun jo hatt det helt åpent bak :-)
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2008 #11 Skrevet 1. juni 2008 jaha, hva med sola da? er jo ikke alle vogner en kan ha parasoll festet i da!! jeg har et ullteppe med masse huller i jeg tar over, men lat det være litt åpning også! litt av et tema, la folk velge hva de vil gjøre med sine EGNE barn.. ikke rart mange mødre blir slitne når de bruker energien på sånn teite innlegg.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2008 #12 Skrevet 1. juni 2008 Eg henger teppe foran, MEN eg har tvillingvogn/søskenvogn. Og storebror har jo ikke det foran sin del, så er bare en liten del så mini ikke skal få sol på seg. Er det også galt?
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2008 #13 Skrevet 1. juni 2008 Helt enig! Plages ungen av sola får man vel trekke vogna etter seg, da? Det virker som om det blir en uvane for visse å tro at ungen ikke klarer å sove uten dette teppet over heller... Er vel sånne som hysjer hele huset når ungen skal sove også.. Nei få vekk alle disse pledda fra vognene, kjøp heller myggnett og/eller parasoll!
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2008 #14 Skrevet 1. juni 2008 Jeg skjønner ikke visten jeg, er det for å skygge for solen? hva med da og snu vognen? enten med vendbart styre eller snu hele baggen. Her kjøper folk dyre vogner da kan man ha råd til å betale det lille ekstra det koster å kjøpe vendbartstyre.
The most famous Ludder Skrevet 1. juni 2008 #15 Skrevet 1. juni 2008 Jeg trekker bare ned taket på vognen, da skygger den for solen. Trenger ikke trekke den så langt ned heller... Går ikke det an på alle vogner eller?
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2008 #16 Skrevet 1. juni 2008 hvis det er for og skygge sola så dra vogna etter dere..det gjør jeg alltid når sola står inn i vogna..stakkars barn ja,de sover kjempegodt uten teppe foran og lider ingen nød av sola dersom dere gidder snu å dra vogna.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2008 #17 Skrevet 1. juni 2008 jeg blir såååå provosert og irritert av den teppegreia. folk er ikke helt kloke altså. det er jo drit farlig. og uansett teppe med hull i gir ikke nok luft inn. grusomt. teppe over vognen er noe jeg aldri kommer til å bruke. parasoll bruker vi, og man får parasoll til de aller fleste vogner altså. eller man kan bruke universal parasoll.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2008 #18 Skrevet 1. juni 2008 eneste gangene jeg kan finne på og henge teppe LITT nedfor skyggen på vogna er på handlesenter hvis han sover,pga de sterke spottene i butikker
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2008 #19 Skrevet 1. juni 2008 Har alltid brukt teppe forran vognen og det er alltid luft nok inni vogna, siden det er lufting på sidene slik at det blir gjennomtrekk. Man kan jo bruke den lille hjernen som er utdelt og gjøre det så komfertabelt som mulig for barnet sitt. Nå er mitt barn snart 3 og når han vil ta seg en blund i vogna vil han ALLTID ha noe forran vognen slik at det ikke er for lyst og luft har han nok av.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2008 #20 Skrevet 1. juni 2008 Har faktisk hørt at man ikke bør ha myggnettinga på heller om det ikke er helt nødvendig. Den blir dårlig luft under den også, tro det den som vil. Jeg har aldri brukt hverken teppe eller regntrekk over vogna. Synes synd på ungene som ligger pakket nedi vogner med tepper over. Joobbet i en barnehage hvor en av ungene skulle ha tykt ullteppe, myggnetting og regntrekk over åpnonga. Dette uansett vær og vind.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2008 #21 Skrevet 2. juni 2008 Det er det verset jeg ser, jeg også!!! Får helt vondt inni meg.. Stakkars liten som ligger der med den tunge luften.. Helt sang at det advares sterkt mot å ha tepper foran vogna...Med huller eller ikke...
Thula Skrevet 2. juni 2008 #22 Skrevet 2. juni 2008 Helt enig, får helt vondt når jeg ser vogner med tykk babydyne oppå den lille og fleeceteppe over åpningen. Det er et under at det ikke dør flere babyer av overoppheting. Jeg hadde kun et tynt løst strikket teppe over åpningen, og da kun 2/3 ned slik at luftsirkulasjonen var god. Sjekket ofte hvordan temperaturen var inni der og sørget for at den lille var godt avkjølt. Folk tenker seg så lite om
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2008 #23 Skrevet 2. juni 2008 Hvorfor venne babyene til dette? Det må da være bedre at de lærer seg å sove uansett lys/vind osv? OGSÅ KJØPER VI PARASOLL MOT SOLA!!!!!!! Dere skaper et behov som ikke er der i utgangspunktet.. Hvem bestemte at frisk luft var dødlig? Spiller ingen rolle om teppet er tyn/tykt/hullete eller hva. Så lenge det er TEPPE er det ikke bra!
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2008 #24 Skrevet 2. juni 2008 Dust,gjett hvorfor han alltid vil ha noe foran vogna? Fordi du har gitt han den uvanen.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2008 #25 Skrevet 2. juni 2008 Haha.. sånne dusteinnlegg kommer garantert hver gang det er sol. Vi brukte helseteppe foran litt av åpningen, selvfølgelig ikke hele. Og - mot alle odds - ungen lever ennå!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå