Gå til innhold

Lang togreise med 2 åringen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

etter at hun ble 2 er det blitt så dyrt å fly til nordnorge. blir i allefall 2500 tur/retur! med toget koster det under 800 tur/retur. men toget tar 18!! timer! har noen her prøvd å reise så langt med så små barn?en del av veien kan vi være på sånn familievogn med aktiviteter for barn har jeg forstått. er kansje ikke så godt for henne å "sitte" å sove hele natten hvis vi tar natttoget?! hehe jeg holder jo nesten ikke ut en 10 min lang busstur med den lille bestemte jenta:p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bestill sovekupe hvis dere skal ta natt tøger, da får dere jo senger å sove i.. Koster ikke masse. SÅ da går det jo en del timer der. Er hun glad i å se film, da ville jeg ha invistert i en billig bærbar dvd spiller som går på batteri, så kan dere se litt film på turen. Ta med noen nye spennende leker som ikke koster altfor mye. Pakk inn hver leke som små pakker, det går det mere spennende.. Tegne saker kan du jo ha med. Litt bøker. Også er det lekerom på mange av togene.. Kan godt skjønne at du syns 18 timer er litt lenge med en liten en..

Skrevet

kostet 800 for sovekupe så da blir det jo nesten samme som flypris:) tror uansett at jeg slår fra meg denne tanken å heller spanderer flyturen hehe

Skrevet

Jeg har tenkt på en minifereie til bergen i sommer. Og da har jeg tenkt å ta tog med guttenungen. Tar ca. 6-7 timer (?) Han er 3 år. Og de aktivitetene som anonym over foreslo, var ikke så dumt.

Tror jeg skal følge de tipsene. Blir første gang vi tar tog så langt, så det blir spennende :)

Og dessuten er det så utrolig fint å dra over fjellet på sommeren. Har gjort det flere ganger før da jeg var yngre.

Skrevet

Bestill i familiekupee - da kan du ha vogna med inn. Minsten kan leke med andre barn og sove i vogna når hun blir trett. Hun reiser gratis, men får eget sete. Dermed er du heldig og har 2 seter du kan lange deg ut på når hun sover i vogna. . . bare et tips :-)

Skrevet

å det var lurt:D kan man ha vogna med helt inn til setet?

Skrevet

Hei, ikke samme anonym som tidl her:)

Noen tog har familiekupe (i tillegg til familievogn). Da er det en liten kupe med 4 seter, og plass til 2 vogner. Du får vognplass og 2 seter ved siden av vognen. Veldig greit, men det er ikke på alle tog. Anbefaler at du enten ringer eller går til en stasjon som selger, så du får bekreftet at det er den typen plass du får.

Har hatt ymse erfaringer selv med vogn, baby og tog, blant annet hadde jeg familiekupe men så var den vogna til reparasjon:p De ordner alltid noe til deg. En gang fikk jeg en hel 4-er reservert til meg selv og baby, konduktøren syntes synd på meg. Vogna måtte stå en annen plass da.

Skal selv reise langt med 2 åring på tog i sommer. Skal litt utenfor allfarvei, så det passer ikke m fly. Må si jeg er litt skeptisk, han er veldig aktiv. Har bestilt vanlige seter til oss, han har sitt eget da. Har samlet opp noen gaver vi har fått, spennende bøker etc han ikke har sett som skal være med på turen. Tar også med visse bestikkelser;)

Skrevet

vi har to stk.. en på 2,5 og en på 1,5 og vi skal faktisk ta tog fra bergen til fauske.. har bestilt barnevogn bergen-oslo, natt kupe oslo-trondheim og vanlig vogn trondheim-fauske. det kom på 1300 i motsetning til 6000 med fly...Dette blir jomfru turem vår med tog men tror ikke jeg hadde tatt den turen uten sove vogn.. men ungene kommer nokk til å leke å herje så de er helt skutt til natta::(håper jeg i hvertfall)

Skrevet

hva måtte du betale for sovekupe?

vi skal en time fra fauske...til bodø:) fra oslo da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...