Gå til innhold

Veit jeg ikke skal bry meg, men......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er mangen som bruker lammeskinn i vogna enda, men ville dere selv brukt det selv + mye klær på dere?????

Det er jo såå varmt, ungene blir jo kjempe varme. Synst så synd i de små som må sitte på det, greit nok noen mener det er varmeregulerende, MEN det kan ikke stemme.. Vi har selv prøvd når det var kaldere ute, men ungene vart altfor varme..

Jajaja, veit det kommer mye dritt nå.. Men skal man ikke kle ungen som man selv vil gå??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er en av de som mener at lammeskinn er no forbanna tull!!! Det er oppskrytt til tusen! Det er kjempefint for premature barn,men for normale fullgåtte barn er dette ikke nødvendig.

Jeg hadde smelta om jeg skulle ligget på et lammeskinn nå. Og kanskje (som mange idioiter her inne praktiserer) helseteppe foran åpningen. GALSKAP!!!!! Så kommer argumentet "ja,men barnet mitt er så fornøyd nedi vogna,gir jo ikke lyd fra seg".. Nei,så rart a gitt!! Ungen din er iferd med å få heteslag og er så sløv at h*n ikke orker si ifra!

Når det gjelder påkledning til barn i nesten 30 varmegrader er det helt perverst at folk fortsatt legger de på skinn og har på lue.. Det er lov å tenke folkens!!!!!!

Skrevet

Ja, den der har jeg lurt på også. De må jo koke nedi vognen. Jeg leste ei som gjorde det fordi madrassen i vogna var hard, men ungen ligger vel ikke så lenge i vogna at det blir vondt? Ungen er heller ikke så tung at den "ligger" gjennom madrassen....? En lar vel ungen ligge på gulvet, med eller uten pledd også?

Jeg har kledd ungene etter hva jeg føler er godt etter temperaturen. Dette lammeskinnet vil jo "tette" litt oppover sidene på ungen også, og gjøre at luft ikke kommer til på samme måte som å ligge bare på madrassen.

Skrevet

Lammeskinn er kun varmeregulerende om barnet har på seg ullklær eller er naken. I bomullsklær, som man seff bruker mest av nå, har det null effekt.

Skrevet

Vet jeg ikke skal bry meg... men det heter ikke mangeN!!!!!!!

Skrevet

Herregud, ro deg ned - for et språk!?!

Her hvor vi bor er i alle fall lammeskinn nødvendig, og slett ikke noe forbannet tull. I går krøp gradestokken over 12-13 grader, men det var likevel fint å ligge på lammeskinne. Lillebror var helt passe varm. I tilfellfelle du ikke visste det har ull varmeregulerende egenskaper, dette gjelder både i varmt og kaldt vær.

Skrevet

Pussig det der, men som mor til en som går inn i sin tredje sommer på denne jord, så burde jeg vel i grunnen ikke være noe videre engasjert i baby-innlegg, men...

Småen bruker lammeskinnet i vognen for altså tredje sommeren på rad, og han har, tro det eller ei, aldri vært overopphetet.

Luftisolering er ikke noe hokuspokus. Gidder man å sette seg inn i hvordan skinnene funker, så er det hele ganske logisk. Men langhårede skinn fra ikea funker visstnok ikke. Ikke at jeg vet det selv i grunnen, for vi har aldri hatt det.

En termos kan holde på både varme og kulde.

Beduiner i ørkenen kler ikke av seg, men på seg, for å holde varmen ute.

Ting er kanskje ikke så fryktelig snevert og firkantet som man skulle tro..

Skrevet

Signerer deg på den KaMa!

Skrevet

Vi har lammeskinn i sportsdelen, skyt meg og redd ungen!!

Skrevet

Unger er jo forskjellige også da....da gradene passerte 4 pluss, måtte jeg pakke vekk lammeskinnet, ungen var søkksvett.

Skrevet

Tro det eller ei, men barnet mitt er akkurat passe varm og passe kald i denne varmen.........seeeeeeeeelv om barnet ligger på lammeskinn med kortarmet body!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...