Gå til innhold

mer hoven i en fot

Anbefalte innlegg

Skrevet

er mer hoven i høyre foten... er d noe fali?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg hadde vart deg hadde jeg absolutt tatt en telefon til jordmor, lege eller fødeavd.

Hvis føtterne hadde vart lik hovne er det mest sannsynlig å ha vann i kroppen, men når det er kun en fot KAN det være et ødem eller blobpropp.

Men ingen her er lege, å kan ikke avgjøre det, så ring heller en proffisjonell

Skrevet

Det stemmer som Zabbi her skriver at det KAN være blodpropp... Ødem som Zabbi skriver om betyr ganske enkelt væskeansamling og er helt normalt for mange...... Når man er hoven i begge bena pga væske kan det lett bli slik at den ene foten er litt mer hoven enn den andre.... Så det trenger ikke være noe farlig, men dersom det er stor forskjell og du har vondt i leggen på den foten med mest væske så burde du nok kontakte legevakten.. Og dersom du er bekymret og synes det er vanskelig å bedømme det selv er det jo uansett best å kontakte legevakten og komme på en sjekk....

Skrevet

Jeg er forresten også veldig plaget med væske i føttene, og her varierer det fra dag til dag hvilken fot/ankel som er tykkest.... Sitter med bena opp hele dagen, er forsiktig med salt og drikker mye vann....

Skrevet

hmmm.... e mest hoven i den foten der æ har en betennelse under fotblade... hevelsen e mest rundt ankelområde å opp på fotblade... leggan vet æ ikke helt ka som e størst eller minst der...

Skrevet

Dersom det er en betennelse i vevet vil jo det i seg selv kunne gi hevelse som da kommer i tillegg til væsken i vevet - og da er det kanskje ikke så rart at den ene foten er mer hoven enn den andre??? Men, som sagt, ta kontakt med legevakten og få en sjekk om du er bekymret...

Skrevet

ring føden. Jeg hadde det sånn for et par uker siden, og da sjekket de for blodpropp. UL av hele benet.

Skrevet

ja d kan vær d så klart... men d har holdt sæ mest under foten å d her oppå... e sikkert bare vanli hevelse... e d nåkka andre symptoma som kan kåmme viss d e blodpropp?

Skrevet

benet blir som regel hardt, og det er vondt når du klemmer på det. Men uansett så ville jeg ringt opp dit og forklart.

Skrevet

d gjør ikke ont å d e ikke hardt... e bare d at æ e heime på besøk hos foreldran mine. så viss må t føden så må æ reise i 4 tima me båt som ikke e framme før kl 12 i kvell... kan jo vente å se d ann t æ kommer mæ heim dit æ bor.. e heime dr i mårra kvell...

Skrevet

herregud, ring å være sikker, å ikke tenk på hvor lang tid det tar med reise å sånn, for HVIS det blir blodpropp, kan du ha driti ordentli på draget for å si det sånn.... Dette er en av de tingene man ikke ska "sove" på saken, samme som at det er lite liv i magan, "ska vente litt å se om ungen kommer til live igjen" lissom....Dette er frustrerende å lese hos mange....Sorry jeg blir litt hissig, men noe er faktisk viktig å sjekke, om så bare spørre føden

Skrevet

Jeg har det som deg, er mest hoven i høyre foten... det er jeg enda... Jeg tenkte ikke over det så mye fra begynnelsen så gikk me en større fot i 1-2 uker, men da jeg var inne for "lite liv" sjekk av min lille, tenkte jeg at jeg kunne jo spørre legen der. Hun så høyre beinet var nesten dobbel størrelse av venste.. Etter hun hadde sjekket dette sa hun at hun ville ta blodprøver av meg.. hvis di var helt fine, sa hun at hun utelukket så og si blodpropp!! ville ikke ta noe mer sjekk... men min blodprøve så sa hun at hun kunne ikke utelukke det HELT, og ville derfor ha en UL av beinet... Da kom jeg tilbake neste dag og fikk en sjekk.. Hun legen stresset ikke så mye me det, men det er jo lurt å snakke me dem, og eventuelt komme å vise beinet hvis dem mener det er lurt... (for å si det sånn, mitt bein var heeelt uten blodpropp... så det går an at det er hovent bare fordi det har mer vann:-) )

Skrevet

Men konsekvensen om det er blodpropp er så alvorlig at dette er en slik ting man ikke venter med å sjekke ut!

Har man ulik hevelse på føtterne så SKAL man få det sjekket.

Så ring føden!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...