Gå til innhold

Hvor lenge kan babyen sitte i bilen?


NinaKristin*ENDELIG*

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Jeg har utrolig lyst å reise tl tusenfryd i år, men fra stavanger og til tusenfryd tar det ca 6timer vist du kjøre i ett strekk...

 

Jeg har regna ut d, at det yngste veslejenta blir når vi reiser er 2 uker gammel, men det er bare vist jeg går 2uker over termin.... så si at hun er ca en måned nnår vi skal reise..

 

Går det greit d å reise me ett så lite barn så langt?

Har jo tenkt å ha en del pauser, og ha me vogn så hun får strekkt ut ryggen når vi stopper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I det siste Gravid bladet står det at det er en myte at baby ikke kan sitte i bilstoler, det står også der at om man skal kjøre langt anbefales det å stoppe for pause ca annen hver time. Men at det ikke er nødvendig å vekke et sovende friskt barn. De anbefaler forøvrig at barnet sitter i bilstol i bilen og ikke ellers. så det jeg har tidligere hørt om at man ikke kan la de sitte i bilen i mer enn 20 min av gangen er tydligvis ikke tilfelle lenger. De skriver også der at de fleste stolene her en slags liggestilling som ikke er skadelig for ryggen.

Vet ikke om du ble noe klokere av det jeg men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har undersøkt dette selv fordi vi er bedt i bryllup på vestlandet når minsten er fra 2-4 uker gammel (kjøring fra rygge til vestlandet). Det er ikke noe problem så fremt man tar pauser innimellom, men som "anonym " skriver, så er det ikke noe poeng å vekke et barn som sover. Amming, osv bidrar imidlertid til pauser med fine mellomrom. Det anbefales også å bruke bilsete fordi dette er tryggest...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :) ja jeg hadde jo tenkt å ha babyen i bilstolen, men den er jo ikke flat i ryggen og har hørt at babyen ikke kan sitte mer en ca 2 timer i bilstolen og så må hun/han få strekke ut ryggen.

Derfor tenkte jeg å legge henne i vogna når vi stopper så hun får strekkt ut ryggen.. å når jeg skal amme så eg jo d en god pause...

 

Svigermor er ikke så glad for dette at jeg skal reise så langt hehe , men det er min baby :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...