Gå til innhold

Staten betaler visst alt. Jeg betaler ingenting.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det mener bf her. Jeg synes at han får finne seg en egen vogn, evt bli med å betale på den jeg har kjøpt fordi jeg er livredd for den og at jeg ikke har sikkerhet hvis noe skjer med den.

Han mener da at han ikke skal betale siden at det ikke var meg som betalte for den, for jeg fikk jo engangsstønaden fra staten liksom.

Så tydeligvis har jeg ikke egne penger, staten betaler alt for meg.

Er det mulig så mye dritt man må tåle bare fordi jeg var student da jeg ble gravid? Jeg skjønner ikke at man kan si noe sånt jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får si til han at hadde det vært omvendt(han fødte ungen), så hadde han fått stønaden;) Dette er jo bare tull. Den engangsstønaden er jo noe de i forhold også har rett på, om de ikke har jobbet nok til permisjonspenger. Det betyr da ikke at utstyret en kjøper for de pengene, er felleseie for hele Norge? En eier det en har kjøpt for de pengene, og ingen har noe med hva en bruker de til. Dette er pga at vi lever i et velferdssamfunn;)

Skrevet

Du kan jo informere om at mer du får fra staten jo mindre trenger han betale i bidrag;) Kan hende han slutter den patetiske sutringa si.

Vet du ikke spør om meninger/råd her men siden .du har posta det fyrer jeg løs; jeg ville sendt med vogna. For min gutt er vogna viktig, han stortrives i den både for å sitte på tur og å sove i den. Vogna hadde selvfølgelig blitt sendt med på samvær, skjønner egentlig ikke at det er et tema engang at han skal ha egen vogn. Han betaler jo bidrag og det skal tross alt gå til slike ting. Hadde han ville vært med å spleise hadde jo det vært supert men jeg hadde ikke forventet det. Dere kommer til å være uenig i så mangt i årene fremover at jeg syns du skal spare kruttet til viktigere saker;=)

- Anonymine

Skrevet

Joda, jeg ser den anonymine. Men jeg spurte han for en måned siden, og da var det greit.

Jeg tør rett og slett ikke sende med vogna, han har ikke respekt for mine ting, og jeg er livredd for at han vil ødelegge den. Jeg bærer babyen mest i mei tai, så vogn er ikke viktig for henne.

Når jeg spurte om han enten ville betale eller finne seg en egen vogn sa han at han skulle finne en egen. Det var idag han sendte sms og sa at han ikke kom til å finne egen vogn.

Jeg mener at foreldre skal dele på de dyreste engangsutgiftene begge bruker, for bidraget går jo til å leve.

Men for all del, jeg kunne godt solgt vogna for jeg har egentlig ikke bruk for den.

Men tilbake til saken. Nå ligger jeg bare og tenker på hva jeg skulle svart på alle disse tingene han sier. Han sa også at "hvis det liksom var så tungt for meg å ha ansvaret, så kunne jo han ta over". Og da fikk jeg virkelig klump i halsen.

Alle barn fortjener en far, men det er ikke alltid den biologiske faren er best (som ei på forumet her sa) og dessverre stemmer det i saken med min bf. Hadde jeg visst for en kamp det var med han (hver dag nesten) så tror jeg aldri jeg hadde sagt til han at det var han som var faren. Ikke har han peiling på hvor stor jobb det er, ikke har han peiling på hvorfor hun gråter osv (etter x antall gangers forklaring) og jeg må nesten forklare han hver gang hvordan han skal lage mat.

Det er jo han jeg sliter meg ut på, ikke barnet. Men når det er sagt, dette er bare en filleting. Det han gjorde mot meg i svskapet og rett etter fødselen er nesten utilgivelig, og det sliter jeg veldig med å glemme.

Skrevet

Jeg skjønner deg godt jeg, sliter med samme problemet angående vogn selv om jeg har en vogn som jeg sender med hver gang er ikke det bra nok fordi han vet jeg skal kjøpe ny i bursdagsgave til sønnen min OG DEN vil ha at skal sendes med. Satte ned foten å sa nei da får du legge i halvparten, men han var ikke interessert i å bruke penger på noe han bare skulle bruke annenhver helg, jeg svarte at jeg var heller ikke interessert i å bruke mine penger på å sende med vogn til han annenhver helg så han kunne heller få den gamle trilla for det er ikke noe galt med den, men det var ikke bra nok... Jaja er vel bare sånn mange mannfolk er..Gud forby om de skal bruke penger på barna sine.

Skrevet

Haha, og prøv og gjett hva som nå har skjedd?

Moren hans har kjøpt vogn! Han er så latterlig at det nesten ikke er mulig!

Skrevet

Hva er det som er så latterlig med at mora kjøpte en vogn ??

Er d latterlig dersom du tar imot ting din mor eller andre slektinger kjøper til datra di?

Det mest latterlige i denen historien her er vel at man nekter å sende med en vogn som faktisk er ment for barnet.

Skrevet

Ser det latterlige i det fordi om anonym ikke ser det, han VIL eller KLARER ikke å bruke sine EGNE penger på barnet sitt, det er latterlig!

Fordi om vognen er barnets er det ingenting som tilsier at den vognen mor har kjøpt MÅ følge barnet, i noen tilfeller er det like greit at far har en egen vogn.

Skrevet

2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn sier det som det er. Han har nok av penger til å kjøpe egen vogn eller å betale meg for halve vogna.

Ikke vil han kjøpe egen vogn, og han vil iallefall ikke gi meg mer penger siden han (mest sannsynlig) tror at jeg bruker bidraget på meg selv.

Derfor er det latterlig.

Når det er sagt, så har jeg ikke fått noe fra mine foreldre. Jeg har alltid klart meg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...