Edelweis Skrevet 1. juni 2008 #1 Skrevet 1. juni 2008 jeg har så sinnsykt vondt i øret... ørebettenelse på høyre øre. grusomt. og jeg som har eksamen i mårrå.. gjør ikke annet enn å ligge å vri meg. noen som har noen smarte råd å komme med, så det blir litt bedre? er ikke så glad i å ta paracet jeg, men jeg må vel det om det fortsetter slik.
eventyr Skrevet 1. juni 2008 #2 Skrevet 1. juni 2008 Hei Huff, ørebetennelse er vondt! Husker med skrekk fra da jeg var lita. Har ikke hatt det siden, men sønnen min hadde endel av det da han var mindre. Det hjalp å kjøle ned på utsiden, med en isbitpose pakket inn i en vaskeklut eller noe lignende. Er vel neppe det mest faglige begrunnede rådet, men så lenge det hjalp, var det ikke så nøye for oss. God bedring og lykke til imorra!
Gjest Skrevet 1. juni 2008 #3 Skrevet 1. juni 2008 Putt litt bomull i øret. Det suger til seg væske og kan vel kanskje sies å fungere litt på samme måte som plaster - et sår med plaster på er ikke så vondt som et sår uten plaster på =P God bedrin og lykke til i morra =)
Edelweis Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. juni 2008 tusen takk for det=) skal prøve de rådene dere har gitt. er så innmari vondt. jeg skjønner at ungene vræler når de har det i allefall.
<3 coccinelle Skrevet 1. juni 2008 #5 Skrevet 1. juni 2008 Prøv med nesespray som virker slik at slimhinnene trekker seg sammen - da blir det ikke så stort press inne i øret. Nesesprayen virker på slimhinnene inne i mellomøret også. Bør brukes noen dager slik at dat kanskje går over. Kanskje er det ikke betennelse men trykk i mellomøret pga hovne slimhinner. Det er det du bør prøve får du evt får tak i antibiotika - hvis det ikke er nok med nesespray og paracet.
Lurvehette Skrevet 1. juni 2008 #6 Skrevet 1. juni 2008 Dette høres ekkelt ut, men ha litt smør i det vonde øret! Det hjelper faktisk...
babyloveyou Skrevet 1. juni 2008 #7 Skrevet 1. juni 2008 Dette har vi gjort fra jeg var liten: og jeg gjør det på mine barn når de får det, Varmet en sølvskje under varmt vann i springen. ha deretter jordnøtt olje på skjeen, og hold den litt oppå kranen mens det varme vannet forsatt renner, slik at du får lunket oljen litt.(sølv leder varme) Så ligger du på siden mens du får noen til å helle det i øret. derettter ligger du på en bommulsdott. Veldig deilig og lindrende..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå