Min tur_78 Skrevet 1. juni 2008 #1 Skrevet 1. juni 2008 Hei dere, Jeg var så dum idag at jeg tenkte jeg skulle ta en ny gravi.test for å sjekke om streken var like sterk osv. Tok testen med morgenurin og med samme test som jeg har testet de foregående gangene, men streken er nå fortsatt tydelig, men ganske mye svakere enn de 3 testene jeg tok når jeg var ca 4 uker. Nå er jeg 9+1. Dette kan vel aldri være bra?? Har ikke blødd eller noenting og hadde egentlig en veldig god følelse helt til jeg så hvor mye svakere streken var blitt. Tok 3 stk for sikkerhetsskyld, og alle var lik. Noen andre som har vært så dum som meg og bare måtte teste så seint, og opplevd det samme?
Babyønske �� Skrevet 1. juni 2008 #2 Skrevet 1. juni 2008 Jepp jeg gjorde dette i går fordi jeg av og til blir urolig for om alt går som det skal. Jeg var 9+2 i går. Og testen jeg tok i går hadde langt svakere strek enn den siste jeg tok når jeg var rundt 5 uker. Jeg har hatt veldig lite symptomer hele tiden, og syns det til tider har vært vanskelig å forholde meg til at jeg faktisk er gravid pga det. Men jeg har i grunn ikke noen tegn på at noe er galt heller. Så er vel bare bekymringen for at det skal gå galt igjen som gjør at jeg føler det sånn. Nå er jeg ikke helt sikker på dette, men jeg mener å ha lest en eller anna plass at når hcg blir såpass høyt som det er nå, vil ikke testene reagere pga for høyt nivå. Men dette er jeg altså langt fra sikker på.
Min tur_78 Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. juni 2008 Får virkelig håpe at det stemmer da. Lurte nesten på om jeg skal ta meg en tur til legen i morga for å ta hcg prøve, blir jo fryktelig bekymret. Jeg har heller ingen tegn på at noe er galt, ingen blødninger,og har også andre symptomer. Har andre hørt noe om dette med at testene ikke reagerer pga for høyt nivå?
Babyønske �� Skrevet 1. juni 2008 #4 Skrevet 1. juni 2008 Nå fant jeg dette på et annet forum, så må nok være noe i det: http://forum.nybaktmamma.com/showthread.php?t=477445 Står i 3 svar litt nedover i innlegget............... Og her er et annet innlegg det står noe om det: http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=7241261&mpage=1&key=
Min tur_78 Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. juni 2008 Jeg klarer ikke å få opp den første linken der. Desperat som jeg er og dess mer jeg leter, dess mer bekymret blir jeg selfølgelig.
Min tur_78 Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 1. juni 2008 Dette her er vel kanskje gjeldende for flere tester? Testen er meget sensitiv og påviser hCG konsentrasjoner over 20-25 IU. Ved å anvende denne testen er det mulig å påvise hCG konsetrasjoner opp til 300,000 IU. Ved veldig høye konsentrasjoner over 250,000 IU kan en høy dose “hook” effekt føre til svekket, men synlig strek i testfeltet. Enhver prøveløsning mellom 1:10 and 1:100 vil resultere I en meget tydelig strek i testfeltet. Av den grunn, skal enhver skygge av rødt i testfeltet (T) betraktes som positiv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå