Gå til innhold

Ok å gi baby 11 mnd egg på skiva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en jobb å få i jenta mi nok mat, så det hadde vært kjekt å gi så mange ting som mulig.

Evt flere fetende forslag?

Håper på svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Lisa, jeg vet ikke med egg, men tror det er greit hvis barnet ikke reagerer på egget med kløe og utslett.

For øvrig har jeg et småspist barn, som tidligere nevnt, og selv om det ikke er sondeernært har jeg fått god hjelp av å lese feks dette:

http://www.knappenforeningen.no/artikler/69/11

Prøvde du noen gang Fortini Multi Fibre? Min gutt legger veldig godt på seg med 2-3 dl slikt tilskudd daglig i tillegg til det lille andre vi får i han.

Pass på at barnet ditt får ca 1000 ml væske hver dag (inkl det som er i maten).

mvh

Skrevet

Sto om dette i foreldre og barn denne måneden. På spørsmålsidene. Var spørsmål om ei jente på 9 mnd kunne få egg,fisk og jordbær. JA, på alt, dersom det ikke var kjente allergier mot dette ellers i familien.

Skrevet

Takk for svar!

Hei, lissi65, nei jeg har ikke prøvd enda. Vi har kontroll hos legen den 10/6 så jeg tenkte vi skulle vente til vi fikk høre hva barnelegen har å si..

Hun er liksom ikke underernært, men ligger nest nederst på kurven siden hun var 6 mnd.(la godt på seg med mm frem til da)

Skrevet

Hei Lisa!

Hvis hun følger denne kurven sin hele veien og faktisk spiser, sier nok legen at alt er OK. Ellers er det tips i den linken du fikk til vanlig energitett mat.

lykke til!

klm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...