Gå til innhold

Har dere bestilt legetime?


~Endorfina~

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har legetime imorgen alt og er 4 uker og 3 dager på vei (om regningen min er rett da...) Jeg er imidlertidig veldig usikker på om jeg faktisk er gravid..har jo over hode ingen tegn bortsett fra at jeg ikke har fått mensen enda og kroppen min har ellers vært veldig presis på det området. Krysser fingre for at det er noe inni der...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sist jeg var gravid fikk jeg beskjed om at det ikke var noe vits i å ha legetime før uke 12, pga blodprøvene man skal ta skal tas etter uke 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til lege når jeg er 6+5 uker på vei, altså neste mandag. Og da skal jeg ta blodprøver? jeg skal også ta toxoplasmose test, siden jeg har katt ville jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har jobba masse ute i hagen med jord..bør jeg også ta en toxoplasmosetest?

hvordan tas testen og hva skal man gjøre om man finner ut at man er smitta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heg var hos legen da jeg var 4+4. (Hadde MA sist gang og ville ha tidlig ul) Neste legetime er jeg (forhåpentligvis) 9+5 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vært hos legen idag og er 4+4 på vei. tok alle blodprøver og har endelig helsekort for gravide på stuebordet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om at jeg ikke trengte time før i uke 12. Ringte legen i dag g fikk beskjed om å ringe tilbake senere. Siden jeg kunne ringe litt senere og bestille time til uke 12. Hvordan regner man ut hvor langt jeg er på vei igjen. Glemt alt fra forrige gang. Hadde IKM på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

letteste er vel å skrive inn første dag i forrige mens i terminkalenderen på nettet..enten her eller på en av de andre babysidene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

jeg skal på første time i uke 6. Men dette er pga jeg har diabetes og er blitt gravid med ivf.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har fått time 25 juli, da er jeg vel ca 12 og en halv uke på vei.. legen min også sa at det ikke var noe vits med sjekk før det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått time 9. juni, da er jeg ca 6 uker på vei. Var gravid for et par måneder siden også, men mistet bare fire dager etter IKM. (Var fryktelig tidlig ute med å teste, hehe). Da sa jordmora, at neste gang jeg ble gravid, måtte jeg ringe med engang, så skulle hun bestille ny tidlig UL til meg. Helt fantastisk jordmor!:)

Da jeg var der forrige gang, da jeg mistet, blødde jeg da jeg var hos henne, men hun ville likevel ta hele svangerskapskontrollen på meg. Jeg ble veid, tok masse blodprøver, og fikk dette helsekortet av henne. Nå den 9. juni må jeg nok ta alt om igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bestilt time hos legen,å har fått den 16 juni.

Da e æ rundt 7 uke på vei,ifølge menstermin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror kanskje jeg prøver å bestille en time før ferien i juli. Da vil jeg nærme meg 8 uker på vei. Så får jeg spurt om det jeg lurer på før ferien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt time den 16. juni, er da 7 uker på vei.

Men hører mange som sier det ikke er noe poeng før uke 12. Mange steder vil de ikke en gang ha deg inn før uke 12, men det praktiseres forskjellig i ulike byer.

 

Men føler jo selv at det er risky å stole på noen tester jeg har tatt selv (selv om den legen tar er nøyaktig like bra ;)

 

Har lyst å dra på privat UL rundt uke 10-12, selv om det koster litt vel mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vurderer selv privat ul rundt uke 12.. en vennine av meg gjorde det på volvat og betalte rundt 700,- syns ikke det er så ille egentlig. Er villig til å betale det for å vite hvordan det går..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte legetime i dag, og skal på første svangerskapskontroll 20.6. Er da 7+3 på vei. Ordnet møte med jordmor med det samme, men det skjer ikke før i slutten av august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...