1mor3barn&1000ideer Skrevet 1. juni 2008 #1 Skrevet 1. juni 2008 Hva er deres beste tips??? Mine er: -Klorin kan brukes til mye, fyller paa tomme spray-flasker og blander med vann...(dreper bakterier) -Samme kan gjores med domestos -Vaatservietter ligger ved siden av do...kjapp rengjoring av dosete og rumper. -legger alltid oppvaskkost og klut i klorvann 2hver dag -stoevsuger foer jeg vasker gulv -microfiberklut og vann er ofte alt en trenger -Salmiakk oppi sluk over natten, fjerner vond lukt fra roerene -Barna kan toerke stov og stovsuge
*ale* Skrevet 1. juni 2008 #2 Skrevet 1. juni 2008 Sånn mini støvsuger!!! Guds gave til småbarnsmødre. Ha litt tøymykner i vann og tørk over tvskjermen og andre plasser støvet suger seg fast. Har antistatisk effekt:)
Himmel og hav Skrevet 1. juni 2008 #3 Skrevet 1. juni 2008 Med Swiffer duster går støvtørking på under halve tida jeg putter oppvaskkosten i oppvaskmaskinen med jevne mellomrom Litt salmiakk i vannet gir blanke vinduer
murmelmamma Skrevet 1. juni 2008 #4 Skrevet 1. juni 2008 la vaskedamen gjøre rent en gang i uken....knis!
OsloMor Skrevet 1. juni 2008 #5 Skrevet 1. juni 2008 H.I., du er misunnelsesverdig flittig må jeg si:-)!
Delirium Skrevet 1. juni 2008 #6 Skrevet 1. juni 2008 Hvitt barberskumm kan smøres på baderomsspeilet, til du ikke ser det lenger.. Neste gang du dusjer vil det ikke legge seg dogg på..veldig greit for de som skal dusje og så sminke seg. Gjenta behandlingen ved behov.
1mor3barn&1000ideer Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 1. juni 2008 hehe vel...jeg liker aa ha det rent ja, men blir nok ikke saa rent som jeg vil med tre smaa. Derfor er jeg alltid paa "utkikk" etter noen smarte tips som kan gjoere det litt enklere for oss travle mammaer )
najs Skrevet 1. juni 2008 #8 Skrevet 1. juni 2008 På en skitne stekeplater på komfyren der ting har brent seg fast: Hell på bakepulver på de verste stedene og hell på litt eddik over det. Da bobler det og det meste løses opp:-)
Tia med 2 ♀ Skrevet 1. juni 2008 #10 Skrevet 1. juni 2008 Bakepulver i vannet fjerner lukt. (veldig flott når man skal vaske bleiebøtta og søpplekasser)
Gjest Skrevet 1. juni 2008 #12 Skrevet 1. juni 2008 Men hva skal man med et baderomsspeil man ikke ser da hihihi
brooklyn Skrevet 2. juni 2008 #14 Skrevet 2. juni 2008 bli gravid og få ryggtrøbler sånn at min mor kommer og vasker huset mitt. Det er mitt beste tips. Hennes tips er nok at vanlige gulvkluter og de nymotens moppene SUGER (ikke hennes ord), men at en vanlig løvvang (heter det på vestlandet, min svigerinne skjønte ikke hva det var..) og en oppklippet gammelt håndkle virkelig gjør susen på gulvvask.
LadyJones Skrevet 2. juni 2008 #15 Skrevet 2. juni 2008 -Hvis microen er full av spagettisausflekker og andre uidentifiserbare matflekker,- ha i en skål med vann og eddik (eller bare eddik??), sett på og la den kjøre et par minutter. Flekkene lar seg så tørke bort i en sveip. -Er peisglasset fullt av sot? Avispapir dyppet i sot(!!!) og vann og gniss på glasset. Kjempeenkelt!! Ellers: Vaskehjelp. Seriously. Beste investeringen vi gjør.
1mor3barn&1000ideer Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #16 Skrevet 2. juni 2008 det var ikke dumt... hvor mye er vanlig aa betale, for en gang pr uke, tre timer?
LadyJones Skrevet 2. juni 2008 #17 Skrevet 2. juni 2008 Vi betaler 210 kr uken for 5 timer ca per gang (hvitt!!) Men det er ikke i Norge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå