midori Skrevet 1. juni 2008 #1 Skrevet 1. juni 2008 Hei jenter, Synes det er så vanskelig å bestemme om vi skal gi smokk til babyen vår. Er så mange argumenter for og imot.... Han er nå 10 uker og suger veldig mye på hendene sine. Han har også problemer med å roe seg i vogn, skriker som en besatt (og det blir derfor mye bæring i Mei Tai istedet). Men sover ellers godt, ikke vanskelig å legge. Og han sover faktisk hele natta gjennom, 6-7 timer i strekk. Vil gjerne høre deres erfaringer med smokk/tott. Har hørt at det er vanskeligere å venne de av med tott enn smokk, stemmer det? Er redd for at smokken fort skal bli for viktig og at han kanskje ikke lenger vil sove uten den. Eller at det skal oppstå problemer med amminga... Hvordan skille sult fra annet sugebehov? Og vil han fremdeles spise like godt og ofte fra puppen? Jentene i barselgruppa mi anbefaler smokk, særlig de med flere barn mener den er uvurderlig i situasjoner der det ikke bare er å brette ut puppen. Som på trikken f. eks. Hvilke erfaringer har dere? Er det vanskelig å begrense bruken når man først har innført den? ))
Lisa81 blittmamma! Skrevet 1. juni 2008 #2 Skrevet 1. juni 2008 Hei! Jenta vår begynte med smokk da hun var 4 mnd. Det var pappen som tenkte det ville være en bra trøsteting..Det har derimot aldri hjulpet i situasjoner der hun vil ha pupp. Da er det kun pupp som duger,hehe Jeg syntes ikke det er vanskelig å begrense bruken, men det kan jo være litt tungvint og(opp om natta fordi de mister smokken, avvenning osv..) Jeg sugde på totten og slutten pinlig sent med det.. Så personlig anbefaler jeg ingen av delene! Tror ikke de som sutter mye på hender/fingre nødvendigvis vil fortsette med det. Så, det var min mening. Lykke til;)
Galskapens overhode Skrevet 1. juni 2008 #3 Skrevet 1. juni 2008 mini her har spist masse p hendene sine sidan han var rundt samme alder som din.. Vi prøvde smokk ei stund, men han klarte aldri helt å få sugeteknikken inn på den.. så vi har nå sluttet helt på den.. Han tar ikke totten heller så langt.. Vi klarer oss utmerket uten noen ting. I det siste har jeg lurt på om jeg fikk eldste til å begynne med smokken fordi det var beleilig for meg, og ikke for å stille et suttebehov hos henne.. Selv om jeg ville begrense smokkebruken, så eskalerte det fort o hun gikk med den imunnen så og si konstant.. Akkurat nå er jeg veldig glad for å slippe å tenke på avvenning av denne..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå