skytter83 Skrevet 1. juni 2008 #2 Skrevet 1. juni 2008 om du tenker på vann som du skal gi babyen din, så holder det ja. Det er hvertfall det jeg gjør når jeg lager mme.
Smellt P. Tjukka Skrevet 1. juni 2008 #3 Skrevet 1. juni 2008 Det skal koke i 5 min. Vannkoker er ikke å anbefale. Men jeg må innrømme at jeg brukte vannkoker i begynnelsen , før jeg ble klar over det. Men hvis det dukker opp feks. e-coli bakterie i vannet ( slik som det i vinter gjorde i Oslo) , så hlder det ikke at vannet er kokt opp i vannkoker. Så jeg tar ingen sjanse , og koker vannet på plate.
Barbafin Skrevet 1. juni 2008 #4 Skrevet 1. juni 2008 Jeg har gitt vann fra vannkoker hele tiden og småen har aldri blitt syk. Er du i tvil kan du jo alltids bruke flaskevann..
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 1. juni 2008 #5 Skrevet 1. juni 2008 Javisst holder det! Er 3.barnsmamma jeg, og har aldri brukt annet enn vannkokeren, og ingen av mine har hatt noen problemer. Bor Nordpå da...
Marolla Skrevet 1. juni 2008 #6 Skrevet 1. juni 2008 Flaskevann er da langt fra noe bedre enn vann rett fra springen Barbafin. Kan dere ikke koke en halvliter som dere setter i kjøleskapet og heller litt og litt av etterhvert som dere trenger det da?
Barbafin Skrevet 1. juni 2008 #7 Skrevet 1. juni 2008 Uffda.. og jeg som har brukt både flaskevann og vann rett fra springen. Uten at han har blitt syk. Og anbefalt av hs. Ja, ja.. flaks skal man ha. Beklager, noe sarkastisk der det må jeg tilstå. Jeg synes det er for mye hysteri. Klart man må være forsiktig til å begynne med, men før eller senere må man jo venne dem til bakteriefloraen vår. Kan jo ikke koke vannet til de blir konfirmanter heller.. ;-)
Labambie Skrevet 1. juni 2008 #8 Skrevet 1. juni 2008 Jeg spurte HS om akkurat dette forrige mandag.. Holder LENGE å koke i vannkoker fikk jeg beskjed om..
Marolla Skrevet 1. juni 2008 #9 Skrevet 1. juni 2008 Jeg er også for at de skal ha bakterier. Jeg har ikke kokt vann annet i vannkoker. Er jo ingen unger som er mer syke enn de som lever "sterilt" Nå har ikke lilletuppa fått noe særlig mme, men vi sluttet iallefall å koke vann da hun begynte å spise på alt rundt seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå