Gå til innhold

Hva slags barnevogn vil dere anbefale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så i tvil!

Jeg føder i oktober så jeg er ute etter en stabil, lun vogn med god plass- som i tillegg til dette ikke tar altfor stor plass i bilen....

Og hva er forresten forskjellen på Duo og kombi? Og ha er best av disse to?

Vogna kommer til å bli mest brukt på grus og asalt og jeg ser for meg at jeg kommer til å bære bebien ut i den senga som ligger i ganske ofte.....

noen tips og råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm ønsker du en klassisk eller moderne vogn?

Alle snakker om at de vil ha en stor bag? Jeg forstår ikke hvorfor, babyer ligger ikke lenge i den delen,samt de liker jo å ha det trangt, det selges til og med madrasspølser til å legge rundt for å gi de mindre plass(jeg har barn fra før). Bare en tanke!!

Skrevet

Simo Duo skal være veldig bra=) har den ikke selv, men min søster har akkurat kjøpt den. Jeg foretrekker duo. Dvs. at bag og sportsvogndel er to forkjellige deler til vognen, bruker ën del av gangen. Ved kombi er bagen oppi sportsvogndelen, altså de er kombinert;) Litt knotete forklart! Synes selv at duo er finest, men hver sin smak`=)

Skrevet

Jeg har en simo duo 07 fra første mann som jeg kommer til å bruke til dette barnet også. Vogna er kjempe god, og det er stor og god plass i den. Det er viktig med tanke på på vinterposer ol.

Har også en teutonia 07 som jeg er veldig fornøyd med.. den kommer vi til å bruke til "storebror" ( hørtesrart ut.. da han kun er 16 mnd nå.. hehe..).. Disse to vognene er kjempe gode! ;)

Skrevet

nå har ikke jeg brukt vognen vi har kjøpt enda, så kan jo hende jeg tenker annerledes etterpå, men vi har kjøpt en emmaljunga mondial duo combi.. stor og stabil er den hvertfall, men den er nok litt tung.. plass i bilen tar den, men det spørs hva du synes er for stor plass da.. jeg liker den veldig godt hvertfall..

har jeg forstått det rett er duo vogn en vogn med kun bag, kombi har du en bag inne i en sportsdel.. (duo combi f.eks er det to tilhørende deler, separat bag og sportsdel) Tror jeg da.. ikke for sikker...

det spørs jo hva du synes er enklest.. noen synes det store understellet til baggen er for tungt til å bruke som sporstvogn når baggen fjernes..

ville spurt de litt på en barnevognforhandler... si hvilke behov de har, så kanskje de kan hjelpe dere og anbefale noe =)

Skrevet

ser kanskje jeg har "rota" litt.. at duo vognene har med en tilhørende sportsdel også.. :-)

Gjest Mammamoms
Skrevet

Hm... Vi har ikke begynt å kikke etter vogn ennå, men følger bare foreløpig litt med på det som blir sagt her inne. Kan nok tenkes at vi kjøper en brukt, men vil gjerne ta en tur i en butikk å se litt på hva som finnes først.

Vi er på flyttefot nå, men der vi kommer til å bo blir i en 2.etg. Når jeg har vært ute og trillet vil jeg har mulighet til å la babyen stå ute i vogna å sove, men er det noen vogn hvor man enkelt kan ta baggen av understellet å bære den med seg. Tenker når det er tilfeller hvor jeg vil ta med meg babyen inn. Det er bare trapp opp til leiligheten, så vi blir nødt til bære.

Skrevet

Hei imil

jeg føder også i oktober og har vært på barnevogntitting nettopp. Fikk masse gode råd og tittet på flere forskjellige, og jeg tror vi har havnet på simo kombi... Den er romslig, lettere enn teutonia og emmaljunga og tar mindre plass i bilen (kommer ny utgave nå som kan klappe sammen hjulene så den tar enda mindre plass). Den koster 3000kr mindre enn teutonia og emmaljuna sine (som er flotte vogner, men litt voldsomme for min del), og man setter "sengdelen" (kan velge om hard eller myk sengdel) oppi sportsdelen og den kan lett bæres rundt. man kan trille begge veier (barnet fra deg eller mot deg), og den hadde god plass til handleposer under osv. 4 lufthjul, stødig og fin å se på...

Men ta en titt hvis du er i tvil, men Simo sin virker iallefall kjempebra:)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...