Gå til innhold

Gode tips for å bli kvitt leggkrampe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at det skal hjelpe å ta Kalsium og Magnesium, men finner ikke hvor mye en skal ta - og heller ikke noe om det faktisk virker. Noen som vet?

Evt; andre gode tips?

Våknet skrikende av smerte i morges. Begynner å bli desperat...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tar magnesium - tabletter. Har vært mye plaget av leggkramper, som forsvant allerede fra første natten etter at jeg hadde begynt!! det står på holderen at en skal ta 1-2 tabletter daglig.

ANBEFALES!!

Skrevet

Tusen takk for tipset! Skal gå til innkjøp av Magnesium tbl i morgen. :-) Håper det hjelper meg like bra som deg.

Skrevet

Og når krampa kommer må du dra deg i lilletoa. Eller få kjærsten til å gjøre det dersom du ikke rekker ned. Helt sant. har dette stort sett hver natt og så fort jeg drar lilletoa oppover gir krampa seg

Skrevet

Forrige svangerskap tok jeg magnesium, og det hjalp litt. I dette svangerskapet prøvde jeg, men det ga meg hodepine. Har funnet ut at det beste er å tøye ut musklaturen bak på lår og legger i minimum 2 min på hvert bein før jeg legger meg.

Krampene kommer av at musklaturen er stiv.

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

magnesium 1 tablett morgen og kveld. Hjalp på meg i alle fall!

Skrevet

Takk for gode råd damer! Jeg kommer nok til å prøve dem alle... :-)

Skrevet

Tiprs fra jordmor er ulltråd rundt ankelen. Ha den på hele tiden...også når du dusjer.

Tips fra farmor er såpestykke i sengen...gjerne under lakenet slik at det ikke forsvinner.

Begge sier de ikke hadde kramper i leggene etter dette...

Verdt å prøve kanskje?

Skrevet

jeg var/er fryktelig plaget med leggkrampe, men jeg har funnet ut at hvis jeg strekker ut beinet så mye jeg klarer med en gang jeg kjenner "vondten" begynner, så stopper det... har ikke hatt vondt siden jeg prøvde det første gangen... vet ikke hvorfor "vondtene" stopper, men har sikkert noe med musklaturen å gjøre...

ellers så har jeg hørt råd om å legge noe i stål ved fotenden.. har aldri prøvd det før da men kan hende det funker..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...