Gå til innhold

Hva gjør jeg nå??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Tok CB test i torsdags og jeg er gravid!! (4+5 idag) Første gangen for meg, så dette er spennende. Men det er og mye jeg lurer på... Når skal jeg bestille legetime? Og er det da til fastlegen min jeg skal?

Gleder meg til å fortelle det til alle, men spesiellt mammaen min. Dette har hun ventet på i 35 år! Skal ikke fortelle noe enda. Venter til uke 10 i hvert fall. Håper tiden går fort.

Har ikke hatt noen symtomer mer enn ømme bryster, men det er vel litt tidlig enda... "lytter" til kroppen min hver dag og håper på flere tegn. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

legetime hos fastlegen din bestiller du fra 8-10 uke, men du må gjerne gå før dersom du lurer på noe. Ellers må du begynne å ta folat og omega3 dersom du ikke alt bruker det. Ellers kan du visste du går inn på linkene på 1 trimester finne masse opplysninger om hva du bør/bør ikke spise:) Gratulerer og lykke til.

Skrevet

Gratulerer så masse!!

Normalt å dra til fastlegen mellom 8- 12 uker. Dere blir så enige om hva som er best i fremtiden angående kontroller (jordmor eller bare lege)

Du skal bare krysse fingra at du ikke får så mange flere symptomer enn at magen med tiden vokser. Sliter selv med oppkast og sterk kvalme. Ambefales ikke! ;-)

Lykke til videre m graviditeten!

Skrevet

Tusen takk, da vet jeg mer. Tar allerede folat, men skal få kjøpt meg omega3 til uken. :-)

Skrevet

ring legekontoret med en gang. De spør hvor langt du er på vei, og setter opp til en førstegangskontroll(dobbeltime). Kanskje ikke før uke 12, men hos noen tidligere. Men mange har jo lange ventelister, så ring ganske snart.

Skrevet

Tror jeg skal ringe legen min i løpet av uken. Hvis man skal ha første kontrollen i uke 8-12 så er jo det mitt i ferien. Er usikker på om legekontoret mitt har stengt da nemlig... Vil jo gjerne komme på kontroll før ferien. :-)

Skrevet

Tusen takk!

Skjønner at det er et slit med å være kvalm, men det er jo en del av å være gravid, så jeg håper på en måte at jeg og kommer dit. Har ventet så lenge på å bli gravid at jeg kommer til å kose meg med ev. kvalme og andre ting. :-) Så lenge jeg kan jobbe så er alt bra.

Håper du blir bedre snart da. ;-)

Og gratulerer til deg og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...