Emilie05&Sofie07 Skrevet 1. juni 2008 #1 Skrevet 1. juni 2008 Jeg har flyttet til Oslo for ikke så lenge, men har hørt jo en flust av historier om at det går an å ta båt til små øyer fra Aker Brygge når det er godt vær... Har lyst til å ta med jentungene på båttur i dag. Hvor kan vi dra? Er det mulig å ta med vogn på båten? Hvor betaler jeg, hvor mye?
Tia med 2 ♀ Skrevet 1. juni 2008 #2 Skrevet 1. juni 2008 Båtturen koster det samme som vanlig trikk/t bane/buss. Er ikke helt oppe ved aker brygge da men andre siden av veien ved "rådhuset?" Får med vogn hvis det ikke er for fullt av folk, ihvertfall den vi tok ut til museumet i fjor
mamman til to gutter Skrevet 1. juni 2008 #3 Skrevet 1. juni 2008 Båtene går fra Vippetangen, kan være litt vanskelig å finne hvis man ikke vet hvor det er, men å følge bryggene fra rådhuset og motsatt retning av aker brygge, så finner dere det nok, hvis ikke får dere spørre. Det er noen busser som stopper like ved også, så hvis dere tar en av dem og følger strømmen av folk, så finner dere sikkert også frem. Har aldri vært på noen av øyene med barn, så vet ikke hvilken som er best for barn, dessverre, men tror kanskje at hovedøya er den med best strand hvis dere skal bade (det er også den nærmeste øya). Båtene er såpass store at jeg kan ikke skjønne at det er noe problem å ha med vogn, har sett mange ha med tidligere. Mulig det er et problem hvis veldig mange har med vogn, men tror ikke du trenger å bekymre deg for det. Hvis du har månedskort kan du helt sikkert bruke det, hvis ikke er det automater du betaler i før du stiller deg i kø for å komme på båten. Se på trafikanten når båtene går.
Duracella Skrevet 1. juni 2008 #4 Skrevet 1. juni 2008 Å, nå blir jeg misunnelig! Gjorde en slik tur for noen år siden, og det var kjempefint! Hadde ikke barn da, men vil tro dere får en super dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå