Anonym bruker Skrevet 1. juni 2008 #1 Skrevet 1. juni 2008 Jeg har fått en betennelse/verkebyll i en inngrodd hårsekk... midt langs trusekanten ( Hva i all verden kan jeg gjøre med det? Hvordan få ut håret??
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2008 #2 Skrevet 1. juni 2008 det kan vær noe man kaller "kong" og da må man som regel til lege....
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2008 #3 Skrevet 1. juni 2008 Hehe, du trenger vel ikke akkurat gå til lege med en gang. Hvis den ikke er altfor stor kan du klemme på den eller få hull på den på annet vis, så kommer alt gøsjet ut med håret. Veldig ubehagelig i trusekanten, jeg vet..
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2008 #4 Skrevet 1. juni 2008 Usj.. den er ganske stor, ca 1 cm i diameter... :/ Jeg kan vel ikke stikke hvor som helst på den heller vel, som en kvise? Hva gjør legen da? Skjærer den opp?? Grøss... Takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2008 #5 Skrevet 1. juni 2008 Om du ser håret så tar du en pinsett og napper det ut, da får du samtidig en åpning og presser ut gørra. Om ikke stikker du hull på den, stikk midt på, men jeg tror nok du også kan stikke litt på siden, så får du ut gørra.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2008 #7 Skrevet 1. juni 2008 Om du holder verkebyllen mellom fingrene, og kliper litt, så ser du ofte hvor "svakheten" i byllen ligger(litt hvitt område oftest). Der stikker du med ei nål(brenn tuppen på nålen først- desinfiserer). Da kommer alt gørret ut, og oftest kommer håret med:) Det kan være du skal klipe litt i etterkant også, da det ofte har en tendens til å fylle seg opp litt mer gørr i etterkant.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2008 #8 Skrevet 1. juni 2008 Tusen takk for svar alle sammen. Jobber med saken... :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå