Gå til innhold

Dere som har hatt barn til Ph-måling ( Reflux)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 1 år som skal inn til 24 timer ph-måling pga av mistanke om reflux. Lurer veldig på hva jeg må gjøre om natten når han skal sove for at han ikke skal rive løs sonden...

Noen som har forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De første timene etter at de setter sonden fester de armene til barna på "planker" så de ikke skal kunne bøye armene, altså ikke nå sonden med hendene. De ser det an når de tar de av igjen. Det kommer sikkert an på i hvilken grad barnet husker at det har sonde. Datteren min fikk av plankene fra armene etter bare en time eller to, og hun var akkurat som om hun ikke merket at hun hadde sonde.

Hvis det ser ut som om sønnen din hele tiden husker på og blir plaget av sonden kan det hende at han bør sove med de plankene på, men er jo ikke sikkert det er så lett.....

Skrevet

Hverken sønnen min eller dattern til ei venninne fikk planker på armene.

De teipet bare sonden fast til kinnet og vi puttet måleren i strømpebuksa/trusen på barnet mens det var våkent. Når det sov lå måleren litt gjemt i senga, sånn dels under lakenet.

Sønnen min tenkte ikke over sonden i det hele tatt.

Skrevet

HÆ??? fester armer til planker..hvor i verden er du fra??

storebror hadde ph_måling da han var 1år,var redd han skulle rive ut sonden,men han brydde seg ikke det døyt om det,og tro meg den tape de bruker for å sette fast sonden i ansikte er jaggu ikke lett å rive av,plagdes selv pga noe skinn som lå i klem.

du skal ha en helt normal dag,skal unngå enkelte ting,feks. kald drikke,brus og kaffe og slik,ikke at det er så veldig mange barn som drikker kaffe da..hehe..men juice skulle vel også unngås..men alt dette får du info om på sykehuset.

Skrevet

I alle dager er det for en måte å snakke på? Er fra Bergen, kjære du, men var til ph-måling på rikshospitalet og der satt de "planker" eller skinner eller hva det nå heter på armene til datteren min...

Skrevet

Har aldri opplevd eller hørt om skinner på armene.Hørtes brutalt ut syns jeg.

Sonden ble teipet langs kinnet,bak øret.Er festet i et apparat som Lillegutt hadde i en bitteliten søt marihøne-ryggsekk på ryggen.

På natten teipet vi sonden med vanlig medisinteip som en kjøper på apoteket inntil pysjen hans langs siden av ryggen hvis du forstår.La ryggsekken nedrest i senga.På dagtid i vogna når han skulle hvile,la vi ryggsekken på en stol ved siden av.

Hadde ikke trodd teipen ville holde,men vi teipet mange små teipbiter på skrå liksom.Holdt kjempegodt,og Lillegutt sov godt =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...