Gå til innhold

Krevende barn - gjør vi noe feil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ei jente og en gutt, på henholdsvis 2 og 4 1/2 år. Når de er blide og fornøyde, så er de verdens herligste barn. Men de er altså så utrolig krevende til tider. For det første har jenta en lei tendens til å skrike (altså rope) hele tida. Hyler og skriker. Hvis hun ikke får det som hun vil, så er hun i gang med skriking og hyling med en gang. Vi prøver å snakke rolig tilbake, eventuelt ignorere henne. Noen ganger roer hun seg ned, mens andre ganger lager hun en voldsom scene og hylskriker lenge.

Vi har funnet ut at dette må være trass og søk etter oppmerksomhet. Blir bare så utrolig sliten i hodet av å høre på skrikingen hennes for den minste ting som går henne i mot, fra soloppgang og til hun legger seg på kvelden. Storebror er heldigvis ikke slik, men han er veldig ertete og vil stadig være bortpå henne og erte litt. Dette fører jo selvfølgelig til at vi har det gående med hyl og skrik, kloring og klyping. Jeg skulle ønske at de klarte å leke sammen i fred og ro, men stort sett hver gang må vi gå i mellom og roe de ned pga. uroligheter og skriking. Jeg er såå sliten etter ei helg, føler at de er i tottene på hverandre hele tiden og minste frøkna blir bare mer og mer bestemt og sta. Sukk. Flere her inne som har lignende barn og som kanskje har noen gode råd til oss? Må også nevne at vi ofte forsøker å finne på ting med dem hver for seg, men da kan det også bli bråk fordi lillesøster vil gjøre de samme tingene som storebror og får hun ikke lov til det, blir hun så sint og opprørt pga. det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke dere gjør noe feil jeg. Jeg tror de fleste har det som dere i en eller annen grad. Hvertfall de som har barn på samme alder som dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...