holmilla Skrevet 31. mai 2008 #1 Skrevet 31. mai 2008 merket idag når jeg satt meg på kne foran guttungen at det srtamma til som om fotna mine hadde hovnet opp... ringte opp til fødestua ,men siden jeg hadde heller lavt blodtrykk å ikke vondt i hodet eller noe så fikk jeg bare beskjed om å legge fotan høytm å det ser nu ut til at det hjalp litt, men med engang jeg er oppe å går så virke det som det kommer tilbake, er forresten 37+1...noen som har det likens? huske jo absolutt nothing fra forrige gang man gikk gravid... noen 3 el 4 gangs fødene der ute? )))
endelig mamma t 2 :) Skrevet 31. mai 2008 #2 Skrevet 31. mai 2008 Ca 40 % av alle gravide får vann i kroppen i slutten av graviditeten, og hovner opp i fingre, ansikt og føtter. Det er ikke farlig å hovne opp i føttene. I noen tilfeller er hovne føtter en følge av svangerskapsforgiftning, men som regel er man hoven uten "fare". Svangerskapsforgiftning kaller man det når blodtrykket er svært høyt, og man har mye proteiner i urinen. Svangerskapsforgiftning er ikke en vanlig tilstand, og rammer ikke så mange gravide.
Gjest Skrevet 31. mai 2008 #3 Skrevet 31. mai 2008 Vann i armer og bein er visstnok forholdsvis vanlig blant gravide, særlig på slutten. Er bare hvis det kommer i følge med hodepine, høyt blodtrykk eller andre skumle symptomer at det tyder på svangerskapsforgiftning. Legg beina høyt og håp på kaldere tider... (støttestrømper er også et must om det forblir et problem, jeg har i alle fall bodd i mine i mange uker allerede - er 35+5)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå