Gå til innhold

Dere som har hatt barn på Ph-måling ( Reflux)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 1 år som skal inn til 24 timer ph-måling pga av mistanke om reflux. Lurer veldig på hva jeg må gjøre om natten når han skal sove for at han ikke skal rive løs sonden...

Noen som har forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:) Vi skal på ullevåll på mandag ang reflux.. Antageligvis.., hatt flere episoder der hvor han har holdt på å kveles av sitt eget gulp.. Gulper ekstremt mye, helt til neste måltid osv.. Så vi får se hvordan det går på mandag..

Gutten min heter oxo Leander, han er snart 6 mnd..

Skrevet

Leander Sebastian har kastet opp maten sin siden han var 5 mnd. Det går i perioder, men noen uker er det minimum ett måltid som kommer i retur... Da tømmer han hele magesekken.

Er utrolig frustrerende.

Han har alltid hatt dårlig søvn også, så det er jo flere ting som tyder på reflux Har ventet siden februar på time på Haukeland og fikk i går tildelt time 28 juli..

Gruer meg, for jeg aner ikke hvordan jeg skal forhindre han i å rive ut sonden....

Skal dere på konsultasjon eller skal sonden på plass på mandag?

Uansett så må dere ha lykke til :-)

Skrevet

Skjønner hvordan du har det..

Klarer ikke å sove ordentlig på natta heller fordi er redd for å ikke høre han eller merke hvis noe skulle skje.

Nei vi skal kun på sånn vanlig konsultsjonstime, men håper virkelig dem tar det alvorlig.

Han lå inne til overvåkning på sykehuset de føste ukene pga litt forhøyet crp, der var det en lege som ikke ville gå videre med dette, jeg sa at vi hadde reflux i familien og at det kanske var det. For er jo arvelig, men han nekta. Han syns bare det var bortkastet tid (han hadde tom kvælningsepisoder på sykehuset), men vi ble ikke tatt alvorlig. Gud vet hva som hadde skjedd om jeg ikke hadde vært tilstedet de gangene dette har skjedd..

Legen lovte oxo på tro og ære at han ville klare dette selv om det skulle skje igjen, han hadde tom holdt foreldre tilbake på sidelinjen når det hadde skjedd med andre barn.. Syns det er rart at det ikke blir tatt alvorlig når ungen blir både blå og lilla i trynet og i tillegg begynner å tisse når han holder på å bli kvalt! Dette skjedde en gang han lå på stellebordet.

Skrevet

Fy søren!!!!

Enkelte leger skulle aldri fått praktisere.......

Stå på og mas deg frem. Det har vi måtte gjøre. Vår reddning ble en privat barnelege hos Aleris. Han har også henvist oss til røntgen av svelg/spiserør/magesekk, men der har vi enda ikke fått tildelt time.

Lykke til og hvis du gidder så kan du jo gi meg en lyd etter dere har vært til konsultasjon på mandag :-)

Lykke til!!!!

Skrevet

Hei!

Jeg har to reflux-gutter, og har hatt ph-måling på begge to. Største var 14 mnd og minsten 6 mnd.

Gått bra ang sonden på begge. De teiper fast sonden med teip både over og under nesa. Vi har teipet på nytt med begge for det var teipen under nesa som irriterte. Kjøpte sportstape på apoteket og teipet bare opp til nesen.

Syntes det var verre med minsten for han var så tett i nesa samtidig.

Du får med noen litt store "doruller" til å ha på armene, over albuene og knyting bak på ryggen sånn at de ikke klarer å bøye armene.

Finn på noe gøy, kjøp noen nye leker, så går tiden fortere og gutten glemmer sonden.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...