Gå til innhold

sykemeldt pga bl, vikariat som går ut :/


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært ansatt i samme bedrift i vel ett år ( før dette jobbet jeg der gjennom vikarbyrå) i 100 % stilling med regulativlønn.

har termin i midten av september, vikariatet mitt går ut i juni.

 

Har jobbet 50 % ,med tilrettelegging siden april, men legen sykemeldte meg i forrige uke 100% å antar dette vil være til jeg går ut i permisjon.

 

Stemmer det at jeg får sykepenger fra NAV trygd frem til permisjonspengene kommer ?

 

Hvis vi sier jeg har hatt ca 24000 i lønn før skatt siden jul ( da stoppet jeg å jobbe masse overtid, som jeg før tjente mye ekstra på )

kommer de til å regne de beste 6. av de siste 10 mnd før permisjonen ?

Puumi

 

Puumi

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har jobbet i et vikariat siden aug.07. Mitt går også ut nå 30.juni.

Er 100%sykemeldt og det akter jeg å forbli,for å få beholde "lønn" til jeg går ut i pernmisjon i august!

 

Tror at de tar utgangspunkt i dine best betalte mnd....

Men husk at arbeidsgiver må fylle ut et skjema fra NAV ang lønn....burde få gjort det før vikariatet ditt går ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ordentlig med nav! Hvis ikke du har "gyldig" kontrakt kan det være problem å "dokumentere reellt bortfall av inntekt" ... Det vil ikke ha noe å si for permisjonen siden det ikke er så lenge til, men kan hende du ikke kan få sykepenger.Jeg også er i samme situasjon, og dette var det jeg fikk beskjed om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager hvis det var klønete formulert, ikke noe å hisse seg opp for? Selvfølgelig ikke problem hvis du har en kontrakt på tidspunktet det dreier seg om. Hvis du har en tidsbegrenset kontrakt og blir sykemeldt før denne går ut kan det bli vanskelig å få den evt fornyet, og har du ikke papirer som faktisk bekrefter at du har bortfall av inntekt har du ikke krav på sykepenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...