balle og solo Skrevet 31. mai 2008 #1 Skrevet 31. mai 2008 jeg og to venninner skal til Paris en langhelg om et par uker, og så har det seg slik at jeg har ikke reist så mye de siste årene, pga 3 svangerskap... og nå vet jeg ikke helt hvordan "pakkereglene" er for tida... kan jeg ta med det jeg vil av toalettsaker og slikt? eller skal det pakkes i sånne små gjennomsiktige poser? hva må jeg tenke på når jeg skal pakke kofferten min??? tusen takk for svar!!!!!!!!!
Gjest -<<- Skrevet 31. mai 2008 #2 Skrevet 31. mai 2008 Hva som helst i bagasjen du leverer før avreise (vel, ikke trykkflasker, helst, og unngå de største bombene og sånn, liksom). I håndbagasjen skal alt som er i flytende form (inkl. geleer etc) være i beholdere på under 1 dl, og disse beholderne skal samlet få plass i en plastpose på 1 l. Det deles ut slike poser før sikkerhetssjekken.
Gjest irismor Skrevet 31. mai 2008 #3 Skrevet 31. mai 2008 Du trenger ikke å tenke på det du har i kofferten. Men i håndbagasjen er det restriksjoner. Du finner regelverket inne på www.osl.no
Isilra Skrevet 31. mai 2008 #4 Skrevet 31. mai 2008 Så lenge du pakker det inn i kofferten din, så kan du ha med alt av toalettsaker (så lenge ikke "toalettsakene" dine er ulovelige saker ). Trenger ikke å pakke det inn i poser, det kun om du skal ha håndbagasje. Og da er maksgrensa 100ml mener jeg
Gjest Skrevet 31. mai 2008 #5 Skrevet 31. mai 2008 Pakk så mye du kan i bagasjen som sjekkes inn. Gjennom kontrollen får du bare ha med gjennomsiktige poser, og beholderene kan ikke inneholde over 10(?) ml.
Gjest Skrevet 31. mai 2008 #6 Skrevet 31. mai 2008 I kofferten din kan du ha så mye toalettsaker du bare vil i vesken derimot må du putte alt som er flytende i en plastpose og vise frem når du går gjennom kontrollen, store parfymeflasker osv blir kastet. Eneste du må tenke på når du pakker kofferten er at det ikke overstiger vektgrensen om du drar med norwegian eller sterling så er det vel 20 kg man kan ha mener jeg å huske. I Paris er det veldig greit å ha gode gåsko også, blir antagelig MYE trasking noen fine klær til middag er også nesten et must, franskmenn går ofte ut å spiser og mange pynter seg litt før middag har jeg lagt merke til.. Kose dere masse! Paris er jo en fantastisk by har vært der maaaange ganger og får aldri nok.
balle og solo Skrevet 31. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 31. mai 2008 tusen takk for hjelpsomme svar!! :-) ja, vi gleder oss masse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå